Visita delegació Albanesa

El govern albanés està promocionant la Formació Professional al seu país. Aquest interès ve motivat per la necessitat de modernització i adaptació als nous temps. En aquest camí, els hi és necessari comptar amb personal qualificat en diferents branques, especialment les industrials. Es requereixen tècnics superiors en especialitats com electricitat, electrònica, mecànica, mecatrònica o robòtica que siguin capaços d’emprendre els canvis que al país li fan falta.

IMG-20170523-WA0003

Responent a aquest objectiu, Albània s’ha posat en contacte amb la Unió Europea que li està donant suport per portar a terme aquesta reforma. Donada la gran tradició i experiència que té Catalunya en el tema, el Ministre d’Educació Albanès està interessat en conèixer la nostra experiència en temes de Formació Professional i han organitzat una visita de directors de centres i alts responsables del ministeri a Barcelona per conèixer de prop la situació. Essent l’Institut Lacetània un dels referents en la Formació Professional a nivell de país, han visitat el centre per conèixer la nostra experiència en formació professional.

A l’Institut Lacetània es poden cursar estudis de Formació Professional de Grau Mitjà en electricitat, telecomunicacions, automoció, manteniment electromecànic, administració, mecanització i informàtica i de Grau Superior en automatització i robòtica, disseny d’aplicacions web, administració de sistemes informàtics en xarxa, edificació i obra civil, disseny mecànic, programació de la producció, mecatrònica i administració, alguns d’ells en la modalitat dual. Al voltant de 800 alumnes cursen cada any estudis de Formació Professional a l’Institut.

En aquesta trobada s’ha explicat l’organització interna de l’Institut enfocada sempre en atendre les necessitats dels alumnes i de les empreses del territori. En aquest sentit s’ha comentat que el grau d’inserció laboral del nostre alumnat està molt per sobre de la mitjana de Catalunya amb un 67% en el cas d’alumnat de Cicles Formatius de Grau Mitjà i d’un 83% en el cas d’alumnat de Cicles Formatius de Grau Superior. S’ha comentat també que en l’actualitat, hi ha més demanda d’alumnat per part de les empreses que alumnat titolat que surt de l’institut. Això posa de manifest el gran nivell de l’alumnat que acaba els seus estudis a l’institut, fet corroborat pels empresaris, i les excel·lents sortides que presenten els estudis de Formació Professional en l’actualitat. La delegació ha estat molt interessada en les pràctiques a les empreses que realitzen tots els alumnes que cursen estudis d’FP i l’orientació cap a la modalitat dual en els cicles formatius.

IMG-20170526-WA0000

S’ha posta també èmfasi en la formació integral que poden rebre les persones en la Formació Professional al llarg de la vida a la nostra organització. L’aliança amb la Fundació Lacetània és fonamental en aquest sentit ja que es completen els estudis de Formació Professional inicial que es poden cursar a l’Institut amb l’ocupacional (adreçada a aturats) i contínua (adreçada a treballadors en actiu) que pot ser cursada a través de la Fundació Lacetània.

La trobada va acabar amb una visita al centre on la delegació albanesa va poder observar de primera mà les instal·lacions i equipament amb els que es compta. Va poder intercanviar també algunes impressions amb el professorat, que al cap i a la fi és el pilar bàsic sobre el qual es fonamenta la bona formació que reb l’alumnat, i amb l’alumnat que va posar de manifest la seva satisfacció de cursar estudis de Formació Professional a l’Institut.