Taller “REPARA” a càrrec dels alumnes del CFGS de Manteniment Electrònic

Durant les 4 hores prèvies a l’inici de les vacances de Setmana Santa, els alumnes del CFGS de Manteniment Electrònic van fer un taller, que es va anomenar “Repara”, on van poder portar tots aquells aparells que hi ha per casa i que un dia van deixar de funcionar, per així intentar donar-los una “segona oportunitat”.

D’aquesta manera, l’alumnat no només s’habitua a desmuntar, analitzar el problema i mirar de solucionar-lo sinó que, també pren consciència de la satisfacció que suposa poder-se fer un mateix les coses i reaprofitar algun aparell. Malauradament, en la majoria de casos aquests aparells acaben en “l’estómac” d’algun contenidor o en una deixalleria.

L’experiència va ser molt positiva i, d’aquesta sessió, en van sortir un amplificador de satèl·lit, una planxa de cabell, uns altaveus i un generador de senyal funcionant i diversos aparells (monitor de TV, 2 equips de música, un alimentador i una etapa de potència) amb l’avaria localitzada.

Esperem repetir aquesta mateixa experiència més endavant amb més aparells avariats i amb les mateixes ganes de reparar-los i reaprofitar-los que, moltes vegades i per diversos interessos, no tenen la durada que en condicions d’ús normal haurien de tenir.