Alumnes del Lacetània assiteixen a la jornada “BeFuture! Manresa”

Els alumnes de 2n de CFGM de Sistemes Microinformàtics i Xarxes han assistit a la jornada BeFuture! Manresa que s’inclou en els actes de la Mobile World Capital.

La jornada ha consistit en una sessió plenària on s’ha parlat sobre les estrarègies de les Àrees 5G, sobre la investigació en 6G impulsada entre d’altres per la Fundació i2Cat. També hi ha hagut un petit diàleg amb la participació de Sergi Figuerola i Alex Carballo, els quals ens han explicat el punt en el qual es troba el 5G en l’actualitat. Posteriorment una taula rodona on s’ha tractat la vessant més social de la digitalització, i on han participat Joana Barbany com a directora general de Societat Digital de la Generalitat o Therese Jamaa com a vicepresidenta de Huawei Espanya. L’acte ha estat perfectament moderat per la periodista Eva Torrents.

Hem finalitzat la sessió amb una visita al Huawei Roadshow 2022, on hem pogut veure la vanguarda en sistemes de comunicació 5G, amb mostres de FTTH (fiber to the home), sistemes de comunicació d’altíssima velocitat (100Gbps per port) emmagatzematge massiu i sistemes a prova d’errades (amb replicació de dades i recuperacions de milers de TB d’informació en menys de 15 segons) entre altres.