YANKUBA SIMA

Yankuba Sima va començar a jugar a bàsquet amb tan sol 7 anys d’edat a Santa Eugènia i Sant Josep, on va estar tres o quatre anys. També va estar un temps a Estats Units. Va estudiar a l’institut Country Day High School a Jacksonville però es va graduar l’any 2014 a l’Elev8 Institute a Delray Beach de Florida. Als 18 anys va entrar a la Universitat de St. John’s a Nova York, equip entrenat per l’ex-NBA Chris Mullin. A finals de l’any 2016 decideix deixar la universitat novaiorquesa i fitxa per la Universitat d’Oklahoma.

Durant la temporada que ha estat a Catalunya la seva trajectòria ha sigut la següent :A l’estiu del 2018, signa amb l’ICL Manresa després de tornar el conjunt català a la Lliga Endesa i reforçar el club durant la pretemporada.

A l’octubre de 2018, signa pel Cafès Candelas Breogán per reforçar el club de Lugo durant els entrenaments.

A la temporada 2019-20 el pivot espanyol va començar amb BAXI Manresa però no va aconseguir assentar-se a la màxima competició nacional havent disputat un sol partit.