Xerrada sobre programació i disseny electrònic amb VHDL

El divendres de les jornades Lacetània es va realitzar una xerrada pels alumnes de segon curs del cicle formatiu de grau superior d’Administració de Sistemes en Xarxa i pels de segon curs del cicle formatiu de grau superior de Disseny d’Aplicacions Web. La xerrada va ser a càrrec d’un professor del centre, Alexis López Riera, i es va centrar en el llenguatge de descripció hardware VHDL.

Per als qui no estan familiaritzats amb aquest llenguatge, cal destacar que VHDL es basa principalment amb la programació concurrent i serveix per dissenyar circuits electrònics, que són la base de qualsevol ordinador o microcontrolador. Durant la xerrada, el professor va fer una comparativa amb llenguatges de programació software per ajudar als alumnes a entendre millor les diferències entre ells.

En general, la xerrada va ser molt profitosa pels alumnes, ja que els va donar una visió més ampla sobre el món de la programació i els va ajudar a comprendre millor la importància dels circuits electrònics en el món de la informàtica.