Visita dels alumnes del CFGM d’IT a l’ETSETB i al MareNostrum 4

Els alumnes i professorat de 2n curs del CFGM d’Instal·lacions de Telecomunicació van realitzar fa uns dies una sortida a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i al Barcelona Supercomputing Centre (BSC).

A l’ETSETB, van poder visitar el laboratori on els alumnes d’enginyeria de telecomunicacions realitzen les practiques de fibra òptica. La visita va ser conduïda per José A. Lázaro qui ens va explicar amb exemples i anècdotes molt interessants els fenòmens de propagació de la llum en la fibra i les seves aplicacions en les comunicacions actuals. Agrair des d’aquí el temps que ens va dedicar i el bon tracte rebut.

Més tard, en el BSC (www.bsc.es) van tenir l’oportunitat de visitar el supercomputador MareNostrum 4 que, tot i trobar-se a data del nov’2018 en el lloc 25 del rànquing mundial (www.top500.org), continua sent un dels més potents d’Europa quant a potència de càlcul, i gràcies al qual es pot dur a terme una gran tasca de recerca en molts àmbits científics i tècnics. D’altra banda, atenent a l’entorn on es troba ubicat, van poder constatar perquè es considera el més original i bonic del món! Des d’aquestes línies, es vol agrair també l’atenció i explicacions rebudes de l’Oriol Riu.