Visita de l’alumnat del CFGM d’IT al MareNostrum 4 i a l’ETSETB

Els alumnes i professorat de 2n curs del CFGM d’Instal·lacions de Telecomunicació van realitzar fa uns dies una sortida al Barcelona Supercomputing Center (BSC) i a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC.

En el BSC  van tenir l’oportunitat de visitar el supercomputador MareNostrum 4 que, tot i trobar-se a data del nov’2022 en el lloc 88 del rànquing mundial (www.top500.org), continua sent el més potent a nivell estatal. A finals de 2023 s’espera disposar de MareNostrum 5, una nova actualització del supercomputador que farà que torni a entrar probablement en la llista dels 10 més potents del món. Des d’aquestes línies, es vol agrair l’atenció i explicacions rebudes de l’Oriol Riu.

Més tard, a l’ETSETB, que es troba en el campus Nord de la UPC, van poder realitzar pràctiques de circuits electrònics amb el guiatge de l’Abel Palomas (estudiant de darrer curs del grau) en un dels laboratoris d’electrònica de l’Escola. Agrair des d’aquí l’atenció i temps de l’Abel i també els rebuts des de la Unitat de Suport Institucional i Relacions Externes.