Treball de Síntesi de 3r ESO

Com cada any i com a cloenda del curs, els alumnes de l’ESO realitzen el Treball de Síntesi. Aquest any, els alumnes de 3r d’ESO han estudiat el tema de “La vinya i el vi”, un tema molt important en la nostra comarca tant a nivell històric com per la qualitat dels nostres vins. Així doncs, varen fer diverses sortides: una de senderisme per la ruta de les tines per apreciar la construcció d’aquestes, amb pedra seca com les de la casa de les tines o les tines de les solanes, amb remullada inclosa. I una altra sortida va ser a la Casa de la Culla, on van aprendre a destil·lar el vi, així com apreciar les eines relacionades amb el cultiu de les vinyes i el procés des que es cull el raïm fins a convertir-lo en vi, copsant la importància de la vinya com a element configurador de la cultura mediterrània i l’abast de la D.O. del Pla de Bages.

SORTIDA A LES TINES

SORTIDA A LA CULLA