Què són les competències bàsiques?

Ja que les competències bàsiques arribaran a 4t d’ESO d’aquí a pocs dies, en aquest article us n’informem una mica més.

Què són?

Són  unes proves que avaluen les competències i coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’educació primària i secundària en competència comunicativa lingüística, matemàtica i cientificotecnològiques.

És una avaluació externa de caràcter formatiu i orientador, que vol ser una eina al servei dels centres, del professorat i de l’alumnat per impulsar la millora global del sistema educatiu català, per tant, permeten saber el nivell mitjà de cada escola o institut. (Les proves poden variar segons les comunitats autònomes, ja que donen prioritat a diferents aspectes de les matèries).

A tot Catalunya es fan els mateixos dies, 17 i 18 de febrer. El dimecres 17 es realitzaran les proves de matemàtiques, castellà i llengua estrangera; el dijous 18, català i cientificotecnològica. Durant aquests dos dies, s’aturaran les classes i ens dedicarem a realitzar les proves corresponents per a demostrar l’acreditació de les competències bàsiques demanades.