QUÈ PODEM FER PER RELAXAR-NOS?

Tots hem tingut, tenim i tindrem dies estressants i agobiants, aquells dies en el quals ja no podem més i necessitem una distracció, fer alguna cosa per deixar de sentir-nos així. Avui en dia, existeixen moltes activitats que poden ajudar-nos a distreure’ns. En aquest article n’anomenaré unes quantes que et podrien ajudar a desconnectar.

Què sent la gent quan està estressada? Durant aquests dies, he anat preguntant a l’alumnat què és el que sentia quan tenia dies estressants; les respostes rebudes han sigut: saturació, frustració, desesperació, ira, estrès, indecisió, aclaparament, disgust, confusió, odi, irritació, estupefacció i desassossec.

Quines activitats realitzen els alumnes en aquests dies? També he preguntat això, i les respostes que m’han disposat han sigut aquestes: escoltar música, anar al gimnàs, jugar al l’ordinador, jugar a futbol, jugar als videojocs, fer massatges, dormir, mirar TikTok, llegir llibres, veure alguna sèrie o alguna pel·lícula i estar amb la mascota.

A continuació, suggeriré algunes activitats es podrien fer quan no s’estigui passant per un bon moment:

• Dormir: En el moment en què estiguis estressat, podries fer una migdiada, dormir una estona t’ajudarà a aclarir el cap.
  • Escoltar música: Podries crear una playlist de les cançons que t’agraden i t’ajuden a relaxar-te, i durant l’estona en què no et sentis bé, deixar de fer el que estiguis fent, posar-te còmode/a i escoltar les cançons.
  • Llegir llibres: Llegir algun llibre t’ajudarà a desconnectar, a oblidar els motius pels quals estàs estressat, ja que et transportarà a un món diferent. Si no saps quin llibre llegir, pots donar-li un cop d’ull al meu article titulat T’agradaria viatjar a diferents realitats?, allà hi ha uns quants llibres molt entretinguts que et podran ajudar a evadir-te una estona.
  • Mirar alguna sèrie: Podries aprofitar una estoneta per posar-te còmode/a, agafar algun snack i mirar alguna sèrie interessant, que et faci passar una bona estona i t’ajudi a oblidar els teus problemes.
  • Fer una marató de pel·lícules: Això ho hauries de fer en un dia que no tinguis tasques pendents, però estàs estressat igualment, quan tens pensaments que et fan sentir així. Fes una llista de pel·lícules que t’agradaria veure, agafes un aperitiu, et poses còmode/a, demanes a la gent que no et molesti i comences la teva marató de pel·lícules.
  • Fer activitat física: Si ets d’aquelles persones a qui els agrada fer exercici, podries sortir a córrer una estona per aclarir el cap. Et canses físicament, però descanses mentalment, i a més a més, mentre corres pots pensar i calmar la ment.

Et recomano que et dediquis temps a tu mateix/a, ja que cap de nosaltres ens mereixem sentir-nos malament. És millor fer les coses quan estem animats que no pas quan no tens ganes de fer res.