Ponts d’entrada, ponts de futur

Aquestes darreres setmanes s’està portant a terme el projecte ponts d’entrada, ponts de futur. Es tracta d’un projecte en el qual hi participa l’alumnat de 1r d’ESO de l’INS Lacetània i l’alumnat de 6è de Primària d’alguns centres educatius de la ciutat de Manresa.

Prèviament a les matriculacions pel curs 2024-25, els i les alumnes de 1r d’ESO han estat preparant una presentació informativa sobre l’Institut Lacetània. Aquesta presentació l’han anat a exposar als alumnes de 6è de Primària dels centres educatius La Renaixença, Puigberenguer, Sant Ignasi i Les Bases.

Paral·lelament, l’alumnat de Primària, han preparat un seguit de dubtes i neguits que els han sorgit en relació al canvi d’etapa. Alguns dels dubtes que han plantejat han estat relacionats amb la gestió dels conflictes, amb les diferències respecte l’escola de Primària i l’institut, la dificultat dels aprenentatges, l’organització de les tasques, els deures, entre altres.

El més bonic d’aquest projecte, és que l’alumnat que hi participa són exalumnes de les escoles, i per tant, poden explicar als seus antics companys i companyes com és el dia a dia a l’institut i conèixe’ns d’una mica més a prop.