LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN PERILL?

Les competències bàsiques són unes proves de nivell que realitzen els estudiants de 6è de primària i 4t de l’ESO. Aquest any s’ha posat també una prova de nivell per als alumnes de 2n de l’ESO.

Els exàmens es fan en dos dies, al primer dia es fan tres proves i al segon dia, se’n fan dues. L’alumnat de 4t s’examina de català, castellà, anglès, matemàtiques i de l’àmbit cientificotecnològic.

No obstant això, el sindicat d’estudiants va programar un boicot en contra de les competències bàsiques. Dilluns 15 d’abril van repartir les engantxines que servirien per invalidar els exàmens. En senyal de protesta, l’alumnat que volia participar en aquesta iniciativa reivindicativa engantxava l’adhesiu al seu examen i l’entregava en blanc. D’aquesta forma estaven sabotejant les proves. Però no gaires alumnes van posar l’adhesiu a l’examen i el van fer igualment.

Parlant amb algunts alumnes que han participat en aquesta iniciativa de desobediència, ens comenten que han posat l’adhesiu a la prova de tecnologia perquè consideren que no els semblava just que la haguessin de fer, perquè no cursaven aquesta assignatura.

En conclusió, el boicot convocat pel sindicat d’estudiants no ha tingut tanta repecussió com s’esperava i finalment, la majoria de l’alumnat ha realitzat la prova amb normalitat.