LA POLEMICITAT

La publicitat genera molts efectes que poden ser positius o negatius, tot i així, si el contingut és ofensiu, pot ser perjudicial per a la imatge de la marca. Per tant, és important per a les empreses anar amb compte a l’hora de crear una campanya publicitària.

Dit això, us deixo una imatge on podrem observar publicitat polèmica:

Imatge: Madrid 15 d’abril de 2022.

En aquest cartell hi podem apreciar una campanya publicitària per a Setmana Santa on hi deia “Tomad y comed todos de él. Que no lleva carne”. La comunitat cristiana va interpretar el missatge d’una manera ofensiva, creient que la cadena de restaurants pretenia fer broma tot relacionant l’hamburguesa amb l’hòstia que donen a l’església quan vas a missa. Durant Setmana Santa hi ha la tradició de no menjar carn, Burger King era conscient d’aquesta tradició, per això van llençar aquesta campanya publicitària, tot fent referència a la festivitat d’aquells dies.

D’entrada la idea de llençar aquesta indirecta i fer una hamburguesa sense carn podria semblar bona, però la comunitat catòlica no ho va interpretar així, ja que aquest missatge no els va fer gaire gràcia.

Burger King va demanar disculpes per Twitter i seguidament van anunciar que retirarien el cartell. La gran cadena de restaurants va insistir que mai havien tingut la intenció d’ofendre ningú.