LA NOVA EXPOSICIÓ DE LLIBRES DE LA BIBLIOTECA

Des del dia 25 d’octubre, a la biblioteca hi ha una nova exposició de llibres que està tenint bastant d’èxit entre els alumnes, perquè es tracta d’una exhibició de llibres prohibits.

La Sarai, la nostra bibliotecària, ja feia un temps que tenia ganes d’aportar una nova mostra de llibres a l’institut, i en veure que en algunes llibreries i biblioteques ja estaven duent a terme aquesta iniciativa, es va posar les piles, i va començar a cercar informació sobre els llibres, i a buscar-los a la nostra biblioteca. Resulta que hi havia entre 20 i 25 llibres prohibits.

Alguns professors i professores es veu que estan interessats a fer algunes activitats per les assignatures relacionades amb l’exposició, ja que té llibres de tota mena, com ara, el clàssic de Cervantes, amb el Quijote, fins a un llibre infantil com és Charlie i la Fàbrica de Xocolata, de Roald Dahl, que van ser prohibits a certs llocs per qüestions polítiques o religioses.

Els llibres que més èxit han tingut entre els alumnes del nostre centre han sigut sobretot els que tracten el tema de l’homosexualitat, i els llibres que més han agafat han sigut: Transito, El cap als núvols, El fil del funàmbul i L’art de ser normal. A més, fa aproximadament un mes, a Castelló hi havia uns advocats que volien prohibir alguns llibres que parlaven de l’homosexualitat a les escoles i instituts, i treure’ls de les llibreries.

Aquesta exposició no serà permanent, però està pensada perquè estigui exposada durant un temps.

I si voleu alguna recomanació de la Sarai, ella proposa el títol Joc Brut de Manuel de Pedrolo. Si teniu alguna pregunta sobre aquesta exposició o qualsevol cosa de la biblioteca, podeu enviar-li un mail a biblioteca@lacetania.cat o pujar a la biblioteca i veure-ho per vosaltres mateixos.

Aquest article ha sigut una col·laboració amb la Sirra Cissoko