HíPICA

El divendres 11 de març va ser el dia de l’esport al Lacetània. Hi havia diferents activitats per escollir com hípica, patinatge sobre gel, esquiada, tenis i pàdel, etc. Algunes i alguns alumnes de 3r, 4t d’ESO i de batxillerat van anar a l’hípica de Sant Fruitós del Bages. A les 8:00 h, van quedar al vestíbul de l’institut, per anar  junts fins a la parada d’autocars de Manresa alta, on van sortir cap a Sant Fruitós de Bages a les 8:40 h. Un cop allà van haver de caminar una mica fins arribar a l’hípica, on van arribar a les 9:00 h.

Un cop a l’hípica van deixar les bosses i es van separar en dos grups. Un dels grups va anar a fer una simulació de muntar a cavall, i l’altre grup va anar a netejar els cavalls. La neteja va començar per la ferradura, després amb una esponja van netejar la pell, el cos i la cara dels animals. Un cop van acabar els dos grups es va fer l’intercanvi  per realitzar l’activitat que no havien fet.

Després d’un breu descans per esmorzar i aprofitar les vistes que ofereix el paisatge on habiten els cavalls, un dels grups va anar a fer una ruta pels voltants de l’hípica i l’altre una activitat on els separaven per parelles i els adjudicaven un cavall. Mentre un era a sobre del cavall, l’altre el guiava per un circuit intern de l’hípica.

Finalment, després de veure un poltre, van celebrar un comiat amb els monitors que els van acompanyar durant el dia, i vora la 13:30 h van agafar l’autocar de tornada a Manresa.