Heu vist a la Dori i la Bola pel centre?

Heu vist algun dia gossos passejant-se pel centre? Us presentem a la Dori i la Bola, unes amigues molt especials.

Aquest curs (igual que vam fer el curs passat i l’anterior) algun alumnat del centre té la sort de poder passar unes estones amb la Dori i la Bola, gosses de teràpia de l’escola canina Els Tres Pins de Balsareny.

La teràpia o intervenció assistida amb gossos és una de les activitats i projectes que es porten a terme al nostre centre. On l’alumnat, entre moltes altres coses, crea un vincle molt especial amb l’animal i viu unes experiències úniques.

Aquí us deixem una mica més d’informació sobre aquest tipus de teràpia assistida amb animals i els seus beneficis, informació que podeu trobar a la web www.terapiaassistidaambgossoselstrespins.com :

Una Eina més per la inclusió social

La teràpia assistida amb animals en els últims anys ha experimentat una gran expansió al nostre país, ja que a través de diversos estudis científics s’està demostrat que s’aconsegueixen una sèrie de beneficis depenent de la patologia o malaltia que presenta la persona, però no només beneficia en l’aspecte físic, sinó, també en el psíquic, per això, ens centrem en la fonamentació metodològica, de la relació entre teràpia assistida amb animals i l’educació emocional. (Funes y Lajas, 2016, p.1).

• Millorar la salut dels humans a través de serveis i teràpies amb animals.
  • Expandir els coneixements dels efectes positius que els animals poden tenir sobre la salut i el desenvolupament dels humans.
  • Obrir les barreres que impedeixen que els professionals puguin treballar, cosa de què són capaços els animals.
  • Expandir el paper terapèutic i el servei dels animals en la bona salut dels humans i la seva educació.
  • Ajudar i millorar en la inclusió social.

Beneficis

Les situacions d’alegria, tranquil·litat i optimisme que es generen a través del vincle que es produeix entre la persona i el gos, estimulen la producció de cèl·lules com les endorfines, moment en què la persona es distreu de la seva situació, dolors, estat animic, etc. A més, s’afavoreix l’autoestima mitjançant l’activitat, l’exercici, l’alegria i l’optimisme.

Altres tipus de beneficis poden ser:

BENEFICIS PSICOLÒGICS

Disminueix els temors davant de situacions que poden resultar perilloses per l’usuari, millorant la seva confiança i autoestima. També desenvolupa la paciència, afavorint l’autocontrol i l’autodisciplina. Tot això, ajuda a crear un benestar general

BENEFICIS EDUCATIUS

Augmenta la capacitat d’atenció, la qual cosa permet aprendre conceptes, prestar més atenció sobre el que s’està fent, etc. Per altra banda, permet millorar el domini de l’espai, la coordinació oculomanual i la diferenciació.

BENEFICIS SOCIALS

Permet treballar el respecte i la responsabilitat, ajuda a desenvolupar l’amistat, millora la comunicació analoga i verbal, etc. A més, l’usuari rep experiències de vida gratificants.

BENEFICIS FÍSICS

Permet millorar aspectes de salut com: regular el to muscular, aconseguir reflexos més ràpids a través de la millora de la coordinació, disminuir l’espasticitat, millorar l’equilibri, adquirir consciència sensorial, etc.

BENEFICIS PSICOMOTORS

Beneficia diversos aspectes psicomotrius: ajudar a estabilitzar el tronc i el cap, augmentar l’agilitat i la força muscular, desenvolupar l’equilibri vertical i horitzontal, incrementar la coordinació psicomotriu fina i gruixuda, desenvolupar la lateralitat, etc.

BENEFICIS INDIRECTES

Pel que fa a les famílies dels usuaris, els millora l’estat d’ànim degut a que el gos realitza una intervenció amb el seu familiar. Pel que fa als professionals, a nivell de professió, els dóna una satisfacció molt gran veure els resultats que han aconseguit. Finalment, pel que fa a l’equip Amo-Gos, el guia rep una satisfacció a nivell personal pel fet de poder ajudar a les persones que ho necessiten, i el gos gaudeix de les visites perquè se sent a gust rebent l’afecte dels usuaris.

Gràcies Dori i Bola, ens veiem la setmana vinent!