Espais d’emprenedoria

L’Institut ha organitzat 3 sessions formatives de Lean Manufacturing i Indústria 4.0 adreçades a l’alumnat de FOL i d’EIE dels CFGS d’Informàtica, Disseny de la fabricació mecànica, Automatització i robòtica industrial, Automoció i Administració i Finances.

Les sessions formatives formen part del Programa Formatiu d’Aules d’Emprenedoria d’EmprenFP – ImpulsFP del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya financiat pel Ministerio de Educación y FP i per la UE Next Generation.

En un context complicat afectat per la situació econòmica de les empreses, la transformació digital i l’evolució cap a la indústria 4.0 fa que sigui fonamental la millora de la competitivitat, i per tant, el conscienciar a la petita i mitjana empresa catalana de la importància de fer el pas d’adaptació. En aquest sentit, i per donar resposta a les necessitats de les empreses i aprendre a gestionar incerteses, les sessions han posat de relleu la importància de la formació i del lideratge de les persones, com a peça clau d’aquesta nova economia. El nostre alumnat d’FP, com a futurs professionals, han de ser coneixedors de les eines per aconseguir l’excel·lència operativa a tots els nivells i donar resposta a les necessitats que demana la indústria actual. Cal considerar que Catalunya té més de mil empreses que ofereixen solucions per a la indústria 4.0 i que generen més de 5.000 milions d’euros.

El programa formatiu s’ha realitzat en 3 sessions de 4h cadascuna, del 22 al 24 de novembre, dins de la Coordinació d’Emprenedoria del centre. S’han treballat eines de coneixement en: Lean Manufacturing, Lideratge i equips de treball, gestió de l’empresa actual, millora contínua, 5S, SMED, TPM, així com, Indústria 4.0 (internet de les coses, realitat augmentada, intel.ligència artificial i ciberseguretat a l’empresa). Una metodologia no només centrada per al món productiu industrial sinó perfectament vàlida per als entorns empresarials de serveis.