ELS INFLUENCERS

Els influencers són persones que cada vegada estan més presents a la societat actual. Guanyen una gran quantitat de seguidors a les seves xarxes socials, gràcies a la seva capacitat de generar contingut interessant i rellevant per a la seva audiència.

Normalment les plataformes que fan servir són Instagram, Youtube i TikTok. Aquets poden ser famosos gràcies al seu talent, amb continguts des de la moda fins a la cuina.

Tenen la capacitat d’influir en les recomanacions de compra i en l’opinió en temes específics. Els inluencers aporten una nova via de comunicació per a les marques, poden utilitzar-los amb les estratègies de màrqueting i publicitat . També tenen el potencial d’augmentar visualitzacions a una pàgina web o perfil d’alguna xarxa social que comercialitzi algun producte, amb tan sols mencionar-lo o etiquetar-lo en una foto o un vídeo, donant informació sobre el producte.

Hi ha quatre tipus d’ influencers: els nanoinfluencers, que tenen entre mil i deu mil seguidors, els microinfluencers, que tenen entre deu mil i cent mil seguidors, els macroinfluencers, que tenen entre cent mil i un milió de seguidors i per últim, els megainfluencers, que són els que tenen més d’un milió de seguidors.

Jo crec que a mesura que la tecnologia continuï avançant, és probable que el paper dels influencers continuï evolucionant amb el temps.