Els alumnes de Mecatrònica es perden a Hannover

… per Romà Vila | 06/05/2017

IMG-20170429-WA0010

Just passada la diada del nostre sant patró, els alumnes del Cicle Formatiu de Mecatrònica, acompanyats per un servidor, vam prendre un vol per anar a espetegar a una de les fires industrials més importants del món: la Hannover Messe.

Ens vam hostatjar en una luxosa casa, tot i tenir una Wi-Fi una mica pedestre, d’un tranquil poble situat a mitja hora de la fira, anomenat Bad Nenndorf, i que fou el lloc ideal on recuperar forces després dels llargs quilòmetres recorreguts per l’intricat garbuix de passadissos inacabables d’una fira no gran sinó, més aviat, espectacular.

Amb dos dies sencers de visita encara no vam tenir temps per veure els gairebé 30 enormes pavellons abarrotats d’estands amb les últimes innovacions i productes tecnològics de les corporacions més importants i capdavanteres del món en la matèria. Motors, bombes, simuladors virtuals, indústria 4.0, sistemes energètics futuristes i una robòtica cada cop més omnipresent tant en la indústria com en l’àmbit quotidià, feia de la Hannover Messe no només una fira, sinó una ciutat de somni que impregnava d’inspiració a gairebé cada passa.

Després d’un any sencer d’estudis a les nostres aules i tallers de l’institut, no deixava de ser revelador per a mi, com a professor, constatar com els alumnes i jo mateix, descobríem ginys i mecanismes amb els quals havíem estat treballant i discutint al llarg del curs (com el famós transfer que estan fent els alumnes, del qual vam poder veure’n més d’una desena de mostres, cadascun d’ells amb un disseny més curiós i enginyós). O bé, com la tecnologia és capaç d’evolucionar de tal manera que fins i tot el nostre benvolgut alumne, l’Èric Bonet, va ser capaç de desafiar un robot en una vibrant partida de ping-pong. És tota una experiència i una satisfacció copsar fins a quin punt visitar fires d’aquestes característiques pot enriquir i complementar la formació educativa d’una manera que no sé com podria suplir-se amb altres mitjans.

Finalment, l’últim dia, encara vam tenir temps suficient com per rematar el nostre viatge amb una fugaç visita pel centre de Hannover, on vam poder visitar varis dels seus edificis més emblemàtics, com l’Església del Mercat o l’Ajuntament Vell, i perdre’ns pels inextricables passadissos mentre ens embriagàvem amb el mestissatge d’olors que impregnava el centre comercial que s’amagava, expectant, sota l’Estació Central.

Sens dubte, una experiència única i un record inoblidable per acabar de rematar l’últim curs d’aquest cicle formatiu dels alumnes de Mecatrònica.

Algunes fotos a Google Photos