Els alumnes de 4t ESO encarregats d’editar l’Acte contra la violència de gènere de l’Ajuntament de Manresa

El passat dia 24 de novembre es va celebrar davant de l’Ajuntament de Manresa el dia mundial contra la violència de gènere. Els alumnes de l’optativa “Informàtica i Imatge”, de 4t ESO del nostre Institut, han participat de nou en aquest acte cobrint la tasca d’enregistradors d’imatge i só i posterior edició del vídeo. Cal recordar que aquest acte és una rèplica d’una instal·lació de la artista mexicana Elina Chauvet i un dels requisits que va demanar, és que li enviessin un vídeo de l’acte per formar part de la memòria d’aquesta exposició itinerant d’ arreu del món.

Així doncs, l’esdeveniment va començar puntual a les 12 del migdia amb la Cristina Cruz, regidora delegada de la Dona de l’Ajuntament de Manresa, donant la benvinguda a tots els assistents. A continuació, es van llegir dos manifests, el primer a càrrec de Marta Jové de l’Institut Català de les dones de la Delegació Territorial de Barcelona i, el segon, a càrrec de Ferran Portella de l’Escola Joviat.

Seguidament, el grup «Taller de cançons de tots els temps» del programa de Gent Gran va cantar la cançó «No voldria ser aquí» escrita i dirigida per Pep Torras. L’acte va continuar amb la presentació de l’acció artística de «Sabates Vermelles» a càrrec de Paloma Masnou del Consell Municipal de la Dona de Manresa i la lectura d’un poema a càrrec de Sandra Pujol.
El parlament de cloenda fou a càrrec del batlle de Manresa, Valentí Junyent.

Per concloure aquest acte institucional, els alumnes de l’Institut Pius Font i Quer van llegir frases condemnant la violència de gènere i la balladora Montserrat Circuns va posar en escena la coreografia de «Sabates Vermelles».

Aquí us deixem amb el resum d’aquest acte amb imatges i, en breu, els alumnes de l’optativa us lliuraran la seva perspectiva personal de com varen viure aquesta experiència