El final dels cotxes esportius?

Avui en dia, el mercat dels cotxes esportius és cada vegada més petit i com a conseqüència, són molt més cars que dècades enrere. Aquest fet pot fer que els cotxes esportius a poc a poc desapareguin o que en el futur no siguin igual a com els coneixem.

Hi ha 5 causes principals que estan fent que això passi:

 

1- Un d’ells és que cada vegada les marques que fan cotxes esportius es decanten per cotxes SUV per poder mantenir-se en el mercat i per poder mantenir les versions esportives.

Porsche va ser la primera marca que ho va fer per poder assegurar la seva supervivència i posició en el mercat esportiu, mantenint els 911 entre altres.

També Lamborghini, dels 5000 cotxes que venen, els que més es compren són el model URUS. I altres marques com Maserati (Levante), Lotus, Aston Martin (DBX), entre altres també ho estan començant a fer, i les úniques marques que encara no ho han fet són Ferrari i McLaren.

 

2- Un altre dels motius són les restriccions, els 95 g. Més potència en el motor fa que les peces siguin més grans i consumeixen més, i per conseqüència la contaminació és molt més gran i cada vegada les peces son més petites, i per compensar aquesta pèrdua de potència es fan motors elèctrics que no són 100% eficients i són molt cars, perquè puguin acompanyar al motor de combustió i obtenir més potència.

 

3- També en les dècades passades els cotxes més esportius eren més barats perquè portaven menys peces que un model de sèrie i estaven més comercialitzats que ara, però ara cada vegada són més cars perquè tenen poc mercat i es fabriquen poques peces.

 

4- També relacionat amb el punt 3, cada vegada més els consumidors no els volen per l’alt cost de mantenir-los i també de comprar-los; per exemple el Renault Megane té un preu d’uns 15.000 € nou, però també té una versió esportiva (Renault Megane RS Trophy R) que costarà uns 55.000 € aproximadament. També per no mencionar que en el Regne Unit es podrà comprar una versió amb frens en fibra de carbó i lleugerament potenciat que podria costar a prop de les 70.000 lliures, que serien uns 83.000 € aproximadament.

 

5- També l’entrada dels cotxes elèctrics en el mercat farà que els esportius de combustió a poc a poc desapareguin, perquè tenir un motor elèctric de 500 CV  seria molt fàcil, solament canviant uns pocs xips i cables; però tenir un cotxe de 500 CV de combustió és molt més complicat perquè es necessita una sincronia entre les peces molt més elaborada i de millor qualitat.