Diada de Sant Jordi al Lacetània

A la Sala 2000 del nostre institut s’ha celebrat un acte unitari de tota l’ESO i Batxillerat ( només faltaven els alumnes de 4t perquè tenien feina a fer diners per al viatge de final de curs i estaven venent roses). S’han repartit els premis del concurs literari, els de punts de llibre i els de les proves Cangur.
Els alumnes de 1r han llegit contes breus de Pere Calders, els de 2n i 3r ens han cantat cançons, els de 4t ens han donat una mostra intercultural amb poemes en diferents llengües i els de 1r de Batxillerat han recitat poemes amb acompanyament musical i han tancat l’acte amb l’excel.lent interpretació del poema de Salvador Espriu “Oració al senyor Sant Jordi”. Ha estat tot un èxit!
Per cloure un matí ple d’activitats, els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO acompanyats pels seus professors/es han baixat fins al passeig per fer una gimcana i acabar de gaudir de la Diada.
ENTRE POEMES I PINTURES
“Entre poemes i Pintures” és el nom de l’exposició que ha culminat la nostra Diada. Ja fa uns quants dies que la Montse Rosell i la Marta Teixidó van començar a preparar-la. La idea era partir d’una recopilació de poemes escrits per professors/es al llarg de vint anys, als quals l’alumnat de l’optativa de Visual i Plàstica de 4t d’ESO hi podria posar imatges i colors…
L’elaboració i el muntatge no han estat fàcils, però, sortosament, hem comptat amb la il.lusió de tots plegats i l’ajuda d’altres companyes per poder anar col.locant els materials i també per tenir un reportatge ben complet !
Avui, dia de Sant Jordi, aquella idea s’ha fet del tot realitat. Tretze poemes il.lustrats sobre teles en gran format: roses, dracs, cavallers i fins i tot un buda o una rentadora i rellotges dalinians donen vida a les diferents històries que durant uns quants dies ens acompanyaran quan caminem pel passadís entre classe i classe.