DESAFIANT ELS LÍMITS I EXPLORANT EL DESCONEGUT

Molts joves hem tingut algun cop la sensació que tot és repetitiu i pesat, que sempre fem les mateixes coses, que sempre sortim al mateix lloc, que la nostra ciutat o poble és un avorriment i no hi ha res a fer que ens resulti interessant. Per aquest motiu, en aquest article us ajudaré a trobar idees per sortir de la vostra rutina sols/es o amb els vostres amics i amigues.

Però abans de tot, què significa sortir de la rutina? Aquest terme es refereix a deixar de fer activitats repetitives, del que és quotidià. Dur a terme activitats diferents ajuda el cervell a no acomodar-se i a sorprendre’s, la qual cosa té molts efectes positius. El més important de tot això és fer coses que et facin sentir bé, si et fan sentir malament, no les facis, no hi estàs obligat/da.

Un factor que s’ha de tenir en compte a l’hora de voler sortir de la rutina diària és abandonar la teva zona de confort. És a dir, deixar la por, la inseguretat i la mandra de costat, eliminar-les.

Abans de tot, anomenem una curta llista de motius pels quals és bo sortir d’una rutina:

• Aprens coses noves: quan fas activitats que no has fet mai, aprens noves habilitats i descobreixes accions que no sabies. Això pot augmentar la confiança en tu mateix/a.
  • Et tornes més adaptable: al sortir de la rutina, et tornes més adaptable als canvis. Això et pot ser útil per a quan t’enfrontis a situacions imprevistes o inesperades a la vida.
  • Desenvolupes la creativitat: al fer coses noves i encarar reptes, estimules el teu cervell i fomentes la teva creativitat. Això pot ser útil en diferents camps de la teva vida, sigui a l’hora de treballar, a l’art, a la música i a l’escriptura.
  • T’enfrontes a les teves pors: sortir de la teva zona de confort pot ser una oportunitat per enfrontar-te a les pors. Quan et desafies a tu mateix/a i fas coses que et fan por, pots arribar a superar aquestes pors i convertir-te en una versió teva més forta.

Dit això, passem a les activitats per fer sol/a que t’ajudaran a sortir de la teva zona de confort:

• Canvia el teu estil: talla’t els cabells d’una manera diferent de la de sempre, emprova’t un nou estil de roba… I si veus que t’agrada, comença a fer-ho fins que et tornis a cansar.
  • Ves sol/a al cinema.
  • Posa’t roba que no utilitzes des de fa molt temps o que no te l’hagis posat encara.
  • Si veus que no t’agrada aquella roba que fa molt de temps que no fas servir, regala-la, dona-li una segona vida.
  • Compra productes a diferents botigues, en aquelles on no entres tant i en aquelles on no has entrat mai.
  • Utilitza productes d’higiene diferents dels de sempre.
  • Crea una llista de reproducció amb cançons de diferents estils de les que escoltes usualment. O una amb cançons que no escoltes des de fa molt de temps, de la teva infància que et portin nostàlgia.

Ara, passem a les activitats que podeu realitzar amb amics i amigues per sortir de la vostra rutina, per fer coses diferents i divertir-se encara més. Sabem que quan la companyia és bona, el lloc i el pla no importen. No obstant això, de tant en tant és agradable gaudir d’activitats divertides, que no estan a la nostra rutina com a grup d’amics. Preneu nota!

• Escape room:  és una activitat que s’ha posat de moda els darrers anys. Es tracta d’un joc on tu i els teus amics estareu tancats en una habitació. Per poder sortir haureu d’anar resolent pistes. N’hi ha de temes molt variats: històrics, futuristes, aventures, terror…; l’elecció és vostra. Sens dubte, és una experiència emocionant en la qual haureu de treballar en equip.
  • Paintball o Airsoft: un altre pla interessant, aquest cop a l’aire lliure, és el Paintball. No heu d’esperar una ocasió especial per gaudir d’una tarda plena d’adrenalina. Si sou un grup gran d’amics, podeu fer diversos equips.
  • Sortir de la ciutat: visiteu nous llocs, descobriu noves coses. Agafeu un bus o un tren i aneu a qualsevol ciutat o poble, un cop allà, investigueu i descobriu.
  • Aneu a menjar a un lloc diferent: sortiu a prendre alguna cosa o a menjar a un restaurant totalment diferent de la vostra rutina, en un on mai haguéssiu imaginat que hi aniríeu.
  • Kàrting: aquest és un pla ideal per omplir-vos d’adrenalina, competireu entre vosaltres i us sentireu com uns autèntics pilots.
  • Ruta en bicicleta: aquest pla no implica gastar-se diners, i a més gaudireu d’un dia a l’aire lliure.
  • Competició a la cuina: prepareu el vostre plat preferit, el que millor us surti. Un cop preparats tots els plats, els proveu i els valoreu.
  • Marató de pel·lícules: trieu unes quantes pel·lícules o alguna saga, us poseu còmodes i que comenci la marató!

I encara hi ha infinites opcions per sortir de la vostra rutina, però aquí he posat les més destacades. Us animo a fer-ho, perquè com bé diuen: la vida és una!