CONTRA LA BRUTÍCIA I LA FALTA DE CONSCIÈNCIA A L’INSTITUT LACETÀNIA

El dia 15 de setembre, els delegats de sostenibilitat de cada classe i altres representants es van reunir per fer propostes i donar algunes solucions a: problemes energètics, pèrdua d’aigua i poca consciència per part de l’alumnat a l’hora de recliclar. Abans de començar a parlar-ho, es va fer una petita intrucció per part de l’equip de sostenibilitat del profersorat i un cop acabda la introducció, van parlar dels diferents aspectes a millorar amb tots els cursos, de 1r de l’ESO fins a 1r de batxillerat, inclosos cicles formatius. Es va parlar de reciclatge, qualitat de l’aire, l’aigua, qualitat acústica… No van acabar d’aprofondir en cap dels conceptes, sinó que més que res va ser una pluja d’idees.

Van proposar una activitat assequible per a tots els cursos, tractava d’anomerar tots els problemes que s’han detectat al llarg del curs i debatre’ls conjuntament al final. Per part de 4 d’ESO, van sortir les diferents idees: les classes massa brutes i guixades, que per tant s’haurien de tornar a pintar; molta brutícia a terra i en alguns casos aules sense papareres, i pel que fa els patis, massa brossa a terra. També van sortir idees en els atres cursos de l’ESO molt interessants, com per exemple: el renovar les aixetes de l’instiut i enlloc de deixar-les amb el sistema actual (automàtic), canviar-lo i implementar amb el mateix automatisme un sistema que detecti el moviment. Els de cicles i batxillerat també van aportar diferents propostes, la que ens va cridar més l’atenció va ser una de cicles formatius, la qual demanava als de batxillerat tecnològic que comencessin a fabricar un tipus de paper de plata reciclable i no contaminant per als alumnes.

Abans de donar acabada la reunió, van acordar de seguir fent trobades al llarg del curs per veure com han evolucionat els problemes i si hi ha hagut solucions.

Una imatge del petit consell d’alumnes per anomerar tots els problemes de sostenibilitat.