COLÒNIA VIDAL

El divendres 4 de febrer, els alumnes de 4t d’ESO van anar d’excursió a la colònia Vidal. Van anar a veure com eren les colònies abans. En primer lloc van visitar un carrer, van entrar per veure com eren les cases, en una d’elles  hi havia 2 habitacions, el menjador,  un safareigi  també un lavabo  amb una dutxa.

Després van anar a  veure el procés del cotó: primer agafaven per parts el cotó, el tallaven, s’esperaven per fer una troca i posar-hi més llana perquè quedés més forta i no es trenqués ja que si ho feien amb una sola llana, es trencaria més fàcilment i la tela no duraria gaire temps.

També van descobrir alguns costums dels habitants de la colònia. El diumenge era l’únic dia que tenien festa,  els treballadors i treballadores havien d’estar molt nets per anar a l’església,on deien algunes paraules  en llatí. Després havien d’anar a comprar i a preparar el menjar perquè el diumenge era l’únic dia que la família sopaven tota  junta. El diumenge també era el dia per anar a netejar tota la roba, les dones aprofitaven per estar parlant de coses que passaven durant tota la setmana. El dia que els treballadors i treballadores tenien lliure, també aprofitaven  per anar al teatre o al cinema.

També hi havia una escola, on hi assistien els nens fins als deu anys, i qui tenia bones notes podria sortir de país per continuar els estudis perquè el director li pagaria aquesta formació i també on dormir. Els nens de l’escola tenien la biblioteca per anar a llegir i buscar informació sobre històries.

Les nenes anaven a l’escola de monges per aprendre com ser una bona esposa quan es casessin.