CatSkills de Robòtica Mòbil

El Saló in(3D)ustry que es va celebrar a Barcelona del 16 al 18 d’octubre, va acollir la competició de Robòtica Mòbil del Catskills, un concurs que se celebra cada dos anys i que permet als alumnes dels diferents cicles d’FP mostrar les seves habilitats en les diferents professions per a les quals s’estan formant. Enguany, i per primera vegada, el Catskills es va celebrar en el marc d’una fira sectorial i en un entorn empresarial.

En aquest concurs van competir 15 joves de 5 centres educatius, entre els quals l’Institut Lacetània de Manresa, amb els alumnes Guillermo Sánchez del CFGS de Mecatrònica i Arnau Martínez del CFGS de Manteniment Electrònic. Els alumnes van haver de demostrar les seves habilitats i capacitats dissenyant, ajustant i programant solucions de robòtica mòbil als reptes plantejats per un jurat.

Els visitants del Saló van poder veure les presentacions dels alumnes i l’execució de les proves per part dels robots en uns circuits tancats. Els participants en la competició van tenir el mateix robot i van haver d’adaptar-ne els components per superar els reptes que indicava el jurat, com ara desplaçar-se, esquivar obstacles o aixecar i transportar objectes.

Els altres alumnes provenien de l’Institut Anna Gironella de Mundet (Barcelona), Institut de Vic, Institut Palau Ausit (Ripollet) i Institut Jaume Huguet (Valls).