Alemany al batxillerat

Apostem de manera decidida per l’ensenyament d’idiomes, ampliant l’oferta i afavorint que els alumnes es comuniquin en diferents llengües

Alumnes de primer de batxillerat de l’Institut  s’han estrenat aquest curs en l’aprenentatge de l’alemany, en el que suposa un nou pas en l’aposta del centre per potenciar l’ensenyament d’idiomes. D’aquesta manera, l’alemany s’afegeix a l’anglès i al francès en la nostra oferta formativa, on també promovem que els alumnes posin en pràctica els aprenentatges a través de viatges a l’estranger, intercanvis i altres activitats.

Aquest any, 18 alumnes han començat les noves classes d’alemany i l’objectiu final és que a finals de curs assoleixin el nivell elemental corresponent al nivell A1 del marc europeu de referència. De moment, l’alemany només s’ofereix per a alumnes de batxillerat, però es preveu ampliar-ho progressivament també per als alumnes d’ESO.

Millores a les classes d’anglès

També hem introduit altres novetats aquest curs per millorar l’aprenentatge d’idiomes. D’una banda, més desdoblaments a les classes d’anglès, que permeten estudiar en grups reduits i donar una atenció més personalitzada als alumnes. De l’altra, es potencia l’ús de les noves tecnologies en l’aprenentatge dels idiomes a través de tauletes gràcies a les quals els alumnes tenen accés d’una manera fàcil i ràpida a vídeos, podcasts, música i altres materials didàctics. Aquesta eina també els permet gravar-se quan fan presentacions orals i analitzar-les posteriorment.

La promoció dels contactes internacionals és un dels aspectes que més incideix en l’aprenentatge dels idiomes. Per aquest motiu, l’institut participa en projectes europeus dins del programa Erasmus+ tant al batxillerat com a la formació professional. També hem disposat d’un auxiliar de conversa de parla anglesa i organitzem sortides i viatges en els quals els alumnes han d’aplicar els seus coneixements d’idiomes.