El periodista i crític d’art Josep Maria Cadena, un dels impulsors del diari Avui, ha mort aquest dimarts als 90 anys.
Vinculat històricament a aquest rotatiu, va ser una de les persones que van contribuir a la seva fundació el 1976 i en va ser subdirector sota la direcció de Josep Faulí.
Al llarg de la seva trajectòria, Cadena va exercir de cronista de la vida barcelonina, de crític d’art, d’historiador de la premsa i de defensor de la llibertat periodística. A més, va publicar una setantena de llibres sobre artistes, caricaturistes, escultors i història cultural catalana.
Com a reconeixement a la seva carrera professional, el 1995 va rebre la Creu de Sant Jordi i el 2015 va ser guardonat amb el Premi Nacional de Cultura.


