Aquest any, a 4t d’ESO hem tingut l’oportunitat de participar en el projecte Fem Dansa, una iniciativa que vol apropar la dansa als joves i fer-nos viure l’experiència de pujar a un escenari. Per conèixer amb més detall el projecte, hem parlat amb la professora d’Educació Física de l’institut, la Nàdia Pesarrodona, que des de fa cinc anys també és una de les coreògrafes de l’espectacle.
Segons ens explica, aquest curs s’ha tornat a treballar Ment en Moviment, una proposta dels coreògrafs Guillem Cirera, Aina Torné i Nàdia Pesarrodona, centrada en la salut mental.
La presentació final del projecte es va celebrar el 29 d’abril al Teatre Kursaal, però la preparació va començar molt abans. En total, el procés dura aproximadament tres mesos, entre assajos, pràctiques i la preparació de l’escenari. Normalment, passen uns dos mesos i mig fins que tot està llest per a la representació. Aquest projecte s’ofereix a diversos instituts, i s’hi apunta qui vol. En total, hi participen més de 560 alumnes de diferents centres educatius.
Fem Dansa està dirigit a estudiants d’ESO i busca que tots, tant si els agrada ballar com si no, puguin experimentar què significa actuar davant d’un públic. També fomenta el treball en equip i la confiança en un mateix. Els alumnes que hi participen tenen actituds diferents. Alguns s’hi apunten perquè els agrada la dansa, mentre que d’altres ho fan perquè no tenien més opcions. Tot i això, la majoria acaba gaudint de l’experiència i superant les seves pors. La Nàdia ens explica que justament aquesta és la seva part preferida: veure l’evolució dels alumnes com comencen amb inseguretats i com acaben sent capaços de ballar davant d’un teatre ple.
Fem Dansa és un projecte que ajuda els adolescents a créixer, a perdre la vergonya i a descobrir noves capacitats. Per a molts d’ells és una experiència que recordaran més enllà del curs.



