Gimcana matemàtica de Manresa 2018

El darrer 19 d’abril 1.200 alumnes de 1r d’ESO del Bages, de setze centres educatius de secundària de Manresa i la comarca, van participar en la 13a gimcana matemàtica. Nosaltres hi vam participar amb 16 grups de 4 o 5 alumnes de 1r d’ESO i teníem dues parades amb alumnes de 4t ESO que muntaven un “scape-corda” de la que no se’n sortia si no trobaven les solucions d’algunes operacions.Els alumnes van haver de resoldre 15 proves amb els estudiants de 4rt d’ESO dels respectius centres, repartits en 30 parades (2 itineraris de 15 proves)  fent de monitors.

La Gimcana Matemàtica està organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics del Bages i els professors de matemàtiques dels centres participants. L’acte s’inicia a la Plaça Porxada i s’acaba a la Seu. A la Seu amb tots els participants  es van construir un parell de cúpules a partir d’unes peces i  patrons ideats per Leonardo fa més de 500 anys.

Aquest curs el fil conductor han estat  “Els Ponts” i s’ha  emmarcat dins de Manresa Capital de la Cultura Catalana 2018.