Observem per aprendre

Arribem a Portugal molt contents de poder participar en el programa Erasmus + MATE Programme CETE +. Venim amb la maleta carregada de preguntes que de ben segur trobaran resposta. Tenim clar el repte: aprendre tot el que puguem per poder reflexionar sobre el nostre propi sistema i aportar idees i solucions que s’hagin pogut articular aquí en relació al model inclusiu i la personalització dels aprenentatges. Tornarem amb la maleta ben plena, segur!

Dia 1: Descobrint el sistema educatiu portuguès. La primera impressió, molt bona acollida per part dels col·legues i excel·lents instal·lacions. Visitem un centre de primària i secundària integrats. Visitem les classes, parlem amb els alumnes i conversem amb els professors. Descobrim aspectes clau de sistema educatiu portuguès: l’obligatorietat fins als divuit anys i el model inclusiu aplicat a tot el sistema. Molt interessant!

Dia 2: Aprofundim una mica més en la realitat educativa de Portugal visitant dos centres. Un de secundària i un de primària. Tots dos amb formes diverses d’abordar la inclusió i la personalització. Seguim trobant magnífiques instal·lacions i comprovem tots els nens i nenes, nois i noies en edat escolar (3-18) estan escolaritzats en centres ordinaris que disposen de tots els recursos materials i humans necessaris per fer efectiva la inclusió total.