Observem per aprendre II

Dia 3. Seguim visitant centres i fent trobades per seguir aprenent amb els nostres col·legues portuguesos. Durant les visites i en aquestes converses tan interessants ens adonem que compartim molts reptes (desafiamentos, que diuen ells): la mirada inclusiva en el col·lectiu docent, la necessitat de metodologies actives, l’avaluació formativa, la formació inicial del professorat, les diverses necessitats de l’alumnat, els recursos humans…Veiem com la legislació és totalment favorable, però la realitat és tossuda!

Dia 4. Avui ha estat un dia espectacular. Hem seguit coneixent el centre acollidor i ens seguim meravellant de les instal·lacions. També hem pogut conversar amb les companyes orientadores i assistent social que treballen al centre, estem molt d’acord en la necessitat actual de donar una resposta inclusiva a les diferents necessitats de tot l’alumnat. També hem tingut l’oportunitat d’anar a navegar amb l’alumnat amb diversitat funcional, que és una activitat que organitza l’escola en col·laboració amb una entitat que promou el coneixement del mar a col·lectius desafavorits. Molt emocionant!