L’associació UAP, un any més amb nosaltres

Què és la UAP? Des de l’any 2009 el Teatre Municipal de Girona acull la UAP, una cantata protagonitzada pels alumnes dels instituts de les comarques gironines.

Entre els mesos de gener i febrer, coincidint amb el dia de la pau, una vintena de professors de música dels instituts de les comarques gironines organitzen una cantata anomenada UAP al Teatre Municipal de Girona. La UAP es defineix com una cantata de caire solidari, interpretada pels alumnes dels centres de secundària, en què a través del cant es persegueix un objectiu, el desig de fomentar la pau.

Des de l’Equip de Redacció volem saber més sobre aquesta iniciativa així que hem decidit fer una entrevista a l’Anna Sais, professora de música, i a dues integrants del grup, la Júlia Massó (3C) i Ainhoa Álvaro (4C).

Preguntes a l’Anna Sais, professora de música

• Quanta gent se sol apuntar a la UAP?

Depèn de l’any, però va haver-hi anys que érem 40. Aquest any hem estat menys perquè els de primer i segon no us heu pogut apuntar la qual cosa és una llàstima. S’hi ha apuntat els de 3r i 4t i érem 23 alumnes.

• D’on va sortir el nom de UAP?

Va sortir de la paraula pau que al revés és UAP. És una cantata que es diu La Cantata Per La Pau. Va començar a fer-ho un institut de Girona que es diu institut de Montilivi. Al principi eren 4 instituts i ara han acabat amb més o menys 100.

• Creus que és bo que els alumnes s’hi apuntin? Per què?

Esclar que és bo. Se senten feliços, els hi encanta, s’emocionen, es fan responsables, se senten especials, passen nervis, ploren, riuen, és una experiència fantàstica i, tothom que ha fet la UAP un any, ha repetit.

• Segons tu, quin és el motiu pel qual es fa la UAP?

Per celebrar el dia internacional de la pau. Perquè la UAP sempre representa un tema relacionat amb la pau amb algunes injustícies. Aquest any anava sobre Galileu, que plantejava el fet que cal qüestionar-nos allò que ens imposen perquè ho hem de pensar per nosaltres mateixos. Cada any canvia. Uns anys també tractava dels refugiats i de la Malala, una noia que volia anar a l’escola i no li deixaven i li van tirar un tret al cap.

A les alumnes de l’INS de Sils que hi participen

• Us agrada la UAP? Per què?

M’agrada perquè trobo que cantar és molt divertit i també és una cosa que m’agrada molt fer. M’ho he agafat com una experiència que em pot servir per saber si això de la música realment em surt bé i també perquè des de petita m’agrada cantar.

• Què s’hi fa?

Cantes, fas teatre i, en el meu cas, com que estic al cor de cambra i no al general, miro si els alumnes saben les cançons o els balls i si no les saben els he de renyar. Llavors jo feia com de mini professora. Em donaven les tasques, cantava i també vaig tenir un solo.

• Quants anys hi heu estat?

Una d’elles hi ha anat aquest any i l’altra ja fa tres anys al cor general i dos al cor de cambra.

• Perquè vau decidir apuntar-vos a la UAP?

Jo m’hi vaig apuntar perquè l’Anna Sais em va dir que m’agradaria, també em va dir que em presentés al càsting del cor de cambra i al final vaig entrar.

• Creieu que és bo per la gent que li agrada cantar? Per què?

Jo crec que sí. Però a l’estar al cor de cambra es fixen més amb tu, a l’hora d’escalfar la veu et fan cantar en solitari i així aprens més.

Així doncs, la UAP és un associació que permet passar-nos-ho bé i fomentar la pau, per aquest motiu hi volem participar cada any.

Equip de redacció: Mireia Masso (1A), Montserrat Polonio (1A), Fatu sissoho (1A), Claudia Tejada (1A) Clara Valles (2A), Mariona Pladeveya (2A) Dani Rebollo (2B),Gisela Sierra (2B), Nerea Moreno (2A), Salva Serra (2A), Mª Argimon Vidal (2A).

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *