I tu, què llegeixes?

A l’institut volem saber quins llibres agraden més als alumnes. Cada curs es fa l’atrapallibres, una iniciativa que fa que els alumnes puguin llegir un llibre de la biblioteca que ells mateixos escullen durant l’inici de cada sessió de projectes. Aquest temps és molt útil per fomentar el gust per la lectura i l’ús de la biblioteca. Sovint, els costa escollir els llibres. És per això que a l’Equip de Redacció se li ha acudit fer un sondeig per veure quins són els llibres més recomanats. A veure si aquest article us ajuda a escollir quins llibres us portaran a mons llunyans i desconeguts…

Com hem fet aquest sondeig? Hem anat classe per classe i als companys els hem formulat tres preguntes molt concretes: Quins llibres recomanen? Quins són els gèneres que prefereixen? Per què llegeixen?

En primer lloc, els companys de 4t d’ESO han recomanat els llibres següents: La torre de kaosBrúixoles que busquen somriures perduts, El mecanoscrit del segon origen, Bajo la misma estrella, La noia invisible i Memorias de una salvaje. Pel que fa als gèneres més escollits, aquests han estat les novel·les romàntiques, de terror (han comentat que feien que t’incrustessis en el personatge i que podien fer que se’t posessin els pèls de punta), la novel·la històrica, de drama i llibres eròtics. Per què és important per a ells llegir? Han dit que era un passatemps molt important i que era una manera d’entendre el que algun dia podrien viure o el que has viscut en el passat o, inclús, el que estàs experimentat a l’actualitat. També han comentat que era una forma molt entretinguda d’aprendre paraules noves. Han afirmat que la literatura ajuda a difondre la cultura i ajuda a desenvolupar els pensaments i la capacitat cognitiva de totes les persones. Per últim, han coincidit tots en què et permet desaparèixer, evadir-te del teu dia a dia i dels teus problemes.

Els de 3r d’ESO han recomanat els llibres següents: El Hobbit i La saga del dragon. Els gèneres més escollits han estat la ciència i ficció, el terror i els llibres fantàstics i intriga. Han dit que per a ells llegir és una manera de poder entrar en el llibre, una forma de veure coses sense tenir-les al davant i, finalment, perquè molts llibres et poden ajudar quan més ho necessites.

A 2n d’ESO han recomanat el llibre de Vambes vermelles. El gènere que més agrada és el de drama i els llibres de creixement personal. Per a ells llegir és necessari perquè a la etapa a en què estan immersos, l’adolescència, serveix per molt, aporta molt de coneixement i valors.

Finalment, un alumne de 1r d’ESO recomana molt un llibre que van començar a llegir a classe, El Diari d’Anna Frank i que ell ha acabat per voluntat pròpia. “Tenia moltes ganes de saber com continuava”, ha afirmat. El gènere que més li agrada és la comèdia. Llegir per a ell és molt positiu, ja que aprens coses noves sobre el món i paraules noves.

Després de totes aquestes aportacions, que agraïm molt a tots els nostres companys, creiem que el sondeig sobre les lectures recomanades per l’institut ha estat un èxit. Hem vist com els alumnes a mesura que avancen de curs, llegeixen més. Per tant, us animem a començar aquest camí que, segurament, seguireu fent tota la vida.

Equip de redacció: Neus Coll (1A), Yaya Sillah (1A), Guillem Boada (1B), Héctor Diez (1B), Judith Villaescusa (1B), Pau Masferrer (1C), Kevin Nogué (2A), Desiree Collado (2B) i Ferran Garcia (2B).