Segueixen les sortides a l’entorn del projecte ‘A Mart com a casa’

L’alumnat de 1r d’ESO ja treballa en l’últim projecte d’aquest curs, A Mart, com a casa. Aquest se centra en l’estudi dels ecosistemes i en la tria del més favorable per dur al planeta roig quan arribi el moment de colonitzar-lo, si s’escau. Així, es tracta de conèixer a fons el nostre entorn, basses d’aigua dolça i boscos temperats, per assimilar les seves característiques de biòtop, biocenosi i relacions entre ambdós.

Cal destacar que el projecte també pretén sensibilitzar l’alumnat en matèria d’ecologia i estima de l’entorn, i per això es fan sortides al bosc de davant de l’institut i als Estanys de Sils. A més a més, també es fa una sortida a la Bassa de la Badina, batejada així pels alumnes mateixos, amb la col·laboració del Projecte Amphibia. La tasca d’aquest servei comunitari consisteix a acostar els amfibis i la seva conservació a través de l’educació ambiental. Allà, els estudiants van poder aprendre més sobre aquests curiosos éssers vius, van clavar un rètol informatiu i van observar flora i fauna en directe.