Eleccions al Consell Escolar
02/11/21Avui dimarts s’obre el procés de renovació del Consell Escolar del centre. Podeu consultar tota la informació i el calendari a la pàgina del Consell Escolar d’Els Tres Turons.

X Cicle de conferències d’astronomia
26/10/21Reprenem el Cicle de conferències d’astronomia. Ja anem pel desè! Començarem el dia 13 de novembre a les 18h amb la Conferència El gran debat: més enllà de la Via Làctia, a càrrec d’Oriol Font. Després farem una observació, si el temps ho permet. Atenció: a causa dels canvis en les mesures Covid no cal demanar cita prèvia.

Ens presentem al Saló Nàutic
25/10/21Aquest octubre hem presentat al Saló Nàutic de Barcelona el CFGM de Manteniment d’Estructures de Fusta i Mobiliari d’Embarcacions d’Esbarjo que des del curs passat s’imparteix al nostre centre, i que pretén recuperar i donar embranzida a les professions del sector marítim. El CFGM ha estat molt ben rebut des de l’inici, i actualment tenim 20 alumnes a 2n curs i 24 a 1r. Una part de les pràctiques es realitza al Moll d’Arenys, i tenim el goig de comptar amb un bon mestre d’aixa, Agustín Jordan, a més dels tres professors especialitzats de l’institut: Robert Blanch, Sílvia Millanes i Carles Pelegay.
Podeu veure aquí un vídeo de presentació del cicle.

Estrenem taller de cuina al SIEI
18/10/21Estrenem taller de cuina! I quina millora manera de fer-ho que preparant divertidíssimes receptes per a Halloween, que aviat arribarà. Uns dels objectius del SIEI és que l’alumnat formi cohesió de grup i gaudeixi d’aprenentatges funcionals. El taller d’avui ha estat tot un èxit i ben aviat repetirem amb noves receptes. Us compartim també el receptari per si voleu fer les receptes a casa amb les vostres famílies.

Renovació del conveni amb l’Escola de Música
13/10/21Un altre curs renovem el conveni de l’Institut Els Tres Turons amb l’Escola de Música Carles G. Vidiella d’Arenys de Mar. Gràcies a l’entesa entre aquestes dues entitats del municipi, els alumnes de l’institut podran gaudir de dues col·laboracions musicals per part de l’Escola de Música d’Arenys de Mar durant el curs escolar 2021-2022. Tanmateix, l’institut cedirà, un any més, part de les seves instal·lacions per facilitar un espai agradable d’assaig.
Us desitgem una molt bona temporada musical, i esperem la vostra assistència al centre amb gran il·lusió!

Esmorzar saludable
13/10/21L’alumnat de 2n d’ESO va poder gaudir del taller d’esmorzar saludable. Primer van explicar com es classifiquen els aliments i quins hem de consumir poc per mantenir un estil de vida saludable. Finalment van fer-se el seu propi esmorzar saludable amb l’ajut dels monitors de l’Associació Funbrain. Un experiència molt enriquidora.

Els Tres Turons a tota vela!
06/10/21Seguim la regata Mini Transat 2021
Enguany l’Institut Els Tres Turons s’ha adherit al programa educatiu 22 dies en 22 peus, Aventura en solitari a l’Atlàntic, organitzat pel Museu Marítim de Barcelona i la Fundació Navegació Oceànica Barcelona. L’objectiu d’aquest projecte és promoure l’esport de la Vela i els seus valors a través d’una proposta d’activitats didàctiques orientades a fer el seguiment de la regata Mini Transat 2021. El nostre navegant apadrinat és l’Ignasi Ticó. Esperem que tant l’Ignasi com el nostre alumnat de 2n d’ESO arribin ben lluny i a bon port. Molta sort!
Podeu veure el vídeo clicant aquí.

Els alumnnes que fan TR i PR d’astronomia comencen les observacions
05/10/21Els passats dissabtes 25 de setembre i 2 d’octubre, la Marina Sancho de 2n de batxillerat ha començat a fer les observacions astronòmiques pel seu treball de recerca sobre il·lustració astronòmica. Aviat també començaran a fer les observacions astronòmiques per al seu projecte de recerca (sobre sistemes binaris i estrelles variables) tres alumnes de 4t d’ESO.
Aprofitant l’avinentesa, l’observatori s’obre, també, perquè altres membres de la comunitat educativa (alumnes, docents, etc) puguin gaudir de les observacions i veure com els alumnes treballen.
Deixem unes imatges de la gent que va pujar, així com de la Marina dibuixant Júpiter mentre veia el planeta per l’ocular del telescopi!
Projecte de ciència ciutadana
05/10/21L’alumnat de 1r d’ESO participa en el projecte de ciència ciutadana Microplastics Watchers del Centre d’estudis Avançats de Blanes fent mostrejos mensuals de sorra de la platja de la Picòrdia. Amb les dades que obtenen els científics i les científiques del @ceab fan un seguiment de la presència i l’abundància de microplàstics a les platges. Així l’alumnat col·labora en un projecte científic de recerca i es consciencia de l’impacte de les nostres accions sobre el planeta i els seus ecosistemes.
Iniciem una nova temporada a l’Instifonies!
01/10/21Aquesta tarda estrenem la nova temporada de l’Instifonies, el programa que l’alumnat de l’optativa de 3r d’ESO realitza setmanalment a Ràdio Arenys.
El podreu escoltar cada divendres a les 18h:
- al 91.2 FM
- als podcasts d’Instifonies de www.radioarenys.cat


Distincions PAU
16/09/21Comencem un nou curs
13/09/21Tot el personal de l’Institut Els Tres Turons us dona la benvinguda al curs 2021-2022.

Horaris i portes d’accés
08/09/21Aquest és l’horari habitual d’entrades i sortides, amb l’esglaonament necessari per respectar les mesures Covid:
– 1r d’ESO: de 7.55h a 14.25h (entrada i sortida per la porta principal)
– 2n d’ESO: de 8.05h a 14.35h (entrada i sortida per la porta principal)
– 3r d’ESO: de 7.55h a 14.25h (entrada i sortida per la zona de la pineda)
– 4t d’ESO: de 8h a 14.30h (entrada i sortida per la zona de la pineda)
– 1r i 2n de Batxillerat: de 8h a 14.30h (entrada i sortida per la porta principal)
– Cicles Formatius: de 8.05h a 14.35h (entrada i sortida per la zona de la pineda)
Exposició d’artistes del centre
06/09/21La professora de Dibuix Montse Badia i l’exprofessora de Matemàtiques Raymon Zorrilla exposen gravats al Calisay fins al dia 26 de setembre. Us animem a veure’ls.

Observació nit del 28 al 29 d’agost de 2021
02/09/21Fotos fetes amb el telescopi de l’observatori del centre la matinada de diumenge 29 d’agost.
Podeu veure Júpiter. El punt negre és l’ombra d’Io, una de les llunes de Júpiter, que en aquell moment estava passant per davant del planeta.
Saturn, on s’hi poden apreciar diverses bandes a l’atmosfera i la banda de Cassini als anells (la franja més fosca).
La Lluna. En el moment de fer la foto, la Lluna estava en fase minvant, concretament a un 62%. Com que el telescopi inverteix la imatge, s’hi pot observar el pol sud de la Lluna, així com els Maria Humorum i Nubium, els cràters Tycho, Maginus i Clavius i fins i tot s’hi pot observar Rupes Recta.


















Segueix-nos!