Protocol Covid. Departament de Salut
15/01/22De cara a aquest segon trimestre del curs 2021-2022, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha establert un protocol que podeu consultar en el document Protocol de gestió de casos i contactes en centres educatius.
També podeu consultar el protocol del nostre institut clicant aquest enllaç.

Coneixem la cèl·lula
12/01/22A 4t de Biologia hem treballat la unitat bàsica de la vida, la cèl·lula. Vam començar observant al microscopi bacteris (del iogurt), epidermis de ceba i mucosa bucal de preparacions fetes per nosaltres mateixos/es per anar detectant les grans diferències entre els 3 grans tipus cel·lulars. Vam investigar-ne les diferències en orgànuls i característiques i les vam recollir en un foldable i un diagrama de Venn. Ens hem posat a prova creant un Passaparaula cel·lular que hem defensat amb molta esportivitat.
Seguim la regata Mini Transat 2021
11/01/22Què vols saber sobre l’Ignasi Ticó?
L’alumnat de 2n d’ESO va preparar una entrevista al seu navegant apadrinat, l’Ignasi Ticó, per conèixer curiositats relacionades amb la seva preparació i participació en la regata Minitransat 2021 i amb la seva trajectòria esportiva. L’organització del programa educatiu “22 dies en 22 peus, Aventura en solitari a l’Atlàntic” va enregistrar l’entrevista durant l’aturada de la regata a Santa Cruz de La Palma, la qual podeu veure en aquest vídeo:
Ja arriba el Nadal
22/12/21
Intercanvi amb Irlanda
22/12/21Amb l’objectiu de potenciar la llengua anglesa i fer-ne un ús pràctic, l’alumnat de 1r de batxillerat manté correspondència (per la via postal tradicional) amb alumnes d’Irlanda. Per desitjar-los unes bones festes i un bon any els han gravat i enviat uns vídeos de presentació molt nadalencs. Us en deixem una imatge representativa.

Recursos digitals utilitzats
21/12/21Museu de Mineralogia
20/12/21Els alumnes de primer ESO han anat al Museu Mollfulleda de Mineralogia d’Arenys de Mar. La visita ha permès a l’alumnat endinsar-se en el món de la mineralogia per tal de conèixer les principals característiques dels minerals i alhora fer possible la seva identificació. Un altre objectiu en el qual s’ha fet èmfasi ha estat descobrir la relació entre alguns minerals i alguns elements de la vida quotidiana.
Ja arriba el Nadal
14/12/21Seguint la tradició, els nostres companys Lourdes i Eladio ens han fet arribar un fantàstic ram de vesc que ja llueix a l’entrada del nostre institut, juntament amb l’arbre, el tió, el pessebre i les estrelles fetes pel nostre alumnat del CFGM de Manteniment d’Estructures de Fusta i Mobiliari d’Embarcacions d’Esbarjo. Moltes gràcies!

2n d’ESO i els estats de la matèria
02/12/21L’alumnat de 2n d’ESO treballa els estats de la matèria i en el laboratori han realitzat un experiment per veure el canvi d’estat que experimenta l’aigua i les conseqüències del canvi a estat gasós. Ha estat molt interessant.
Ens visita la Mercè Pons, actriu.
29/11/21El passat 19 de novembre l’alumnat de 1r d’ESO A i B va tenir la gran sort de poder gaudir d’una xerrada amb la coneguda actriu catalana Mercè Pons i Veiga. Van aprendre molt sobre la seva trajectòria professional, alguns trucs per parlar en públic i fins i tot van sentir alguna anècdota divertida.
Moltes gràcies, Mercè!
Ja hem fet la primera conferència
18/11/21Aquest dissabte 13 de novembre es va iniciar el X Cicle de Conferències astronòmiques de l’Institut Els Tres Turons amb una conferència a càrrec del Dr. Oriol Font. El Gran Debat va ser l’eix conductor d’aquesta xerrada que ens va endinsar en la història astronòmica de la Via Làctia.
Un cop acabada la intervenció del Dr. Font, els prop de vuitanta assistents es van sumar a una interessant tertúlia, i es va cloure l’acte amb la pujada a l’observatori de l’institut. Un cop més els assistents van mostrar el seu entusiasme per l’activitat.
El nostre agraïment a tots els assistents i a les entitats que ho han fet possible.
Llengües diverses
15/11/21L’alumnat de 1r d’ESO ha treballat els elements de la comunicació, i ha après que hi ha diversos codis i canals per a fer-nos entendre. Per això a català hem decidit interpretar una cançó en llengua de signes. Cadascú ha après una frase i l’ha traduït al català. Cal felicitar-los per l’interès i la predisposició. Aquí en podeu veure el resultat:

Mostra de Fotofilosofia
09/11/21Per tal de celebrar la Jornada Mundial de la Filosofia de 2021, es convoca la Mostra de fotofilosofia. L’objectiu és enriquir el pensament filosòfic tot aprofitant la creativitat de l’alumnat i preservant formes de col·laboració entre els departaments de Filosofia dels centres. La Mostra pretén aplegar “espurnes de pensament” fetes per alumnes expressades en una fotografia digital acompanyada d’un títol en forma de pregunta vinculada a la filosofia. Us deixem en aquesta presentació les imatges seleccionades enguany.


Una sortida única!
04/11/21A Literatura Catalana de Batxillerat, hem treballat el Modernisme. I hem visitat l’Arxiu Maragall (casa de Joan Maragall) guiats pel seu net, en Pere Maragall. Com a colofó, en Quim Estrada ens ha encisat amb el so del piano del poeta amb l’obra Ecos de parranda d’Enric Granados, amic personal de Maragall. Hem visitat l’església de Santa Anna (on es va casar l’escriptor) i hem gaudit d’Els 4 gats, espai mític dels intel·lectuals modernistes.
Podeu escoltar la interpretació musical d’en Quim.
Projecte d’astronomia 1r ESO
04/11/21Els alumnes del projecte d’astronomia de 1r d’ESO han fet un diari d’observació astronòmica. L’objecte que han estat observant durant tot un mes ha sigut la Lluna. Ara comencen a el·laborar un pòster d’una constel·lació. A més a més, aquest mes començarem amb les observacions astronòmiques. Els primers seran els alumnes de 2n d’ESO que, si el temps ho permet, aquest divendres 5 de novembre pujaran a veure Júpiter i Saturn. Us deixem amb unes fotos del diari d’observació de l’Hedaya Dalouh de 1r B!
Continuem sent centre formador
03/11/21
Ja fa anys que l’institut rep estudiants universitaris en pràctiques. Des del curs 2019-2020 Els Tres Turons forma part del Programa d’Innovació de Centres Formadors per a estudiants del Màster Universitari de Formació de Professionals de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius. Això significa que rebem estudiants universitaris que fan les pràctiques per entrar al cos de professorat i els acompanyem en el seu procés d’aprenentatge en referència al funcionament d’un centre (programacions didàctiques, avaluació, disseny d’activitats competencials, gestió d’aula, treball cooperatiu, tutories grupals i individuals, treball amb l’entorn, reunions, etc.), sempre en estreta relació i col·laboració amb les universitats. Aquest programa posa èmfasi en el rol formador de tot l’equip docent, i la formació i la implicació de l’estudiant en pràctiques en el context de treball col·laboratiu del centre i amb l’entorn. Alhora aquesta pràctica ens permet fer una valoració constructiva continuada del nostre tarannà com a centre i com a educadors i ensenyants.




















Segueix-nos!