Crònica de les activitats del Dia Mundial de l’Aigua

Per celebrar, el dia mundial de l’aigua, el passat divendres 22 de març, el nostre centre va participar en dues activitats: la visita a l’ EDAR (estació depuradora d’aigües residuals de Tortosa) i la xarrada “L’aigua, un bé escàs” .

XARRADA

A les 10 del matí els alumnes de 1r d’ESO van assistir a la xarrada “L’aigua, un bé escàs”. El director del centre va fer una breu introducció de l’activitat i va presentar els ponents de la xerrada, Vicky, Maria i Juanjo, de la Casa de l’aigua.

Algunes reflexions a partir de la seva presentació:

• Només un 3% de l’aigua del planeta és dolça i no tota es troba disponible per als éssers vius terrestres.
• No obstant això, hauria d’haver aigua en abundor per a tots, si fos distribuïda més equitativament i si no fos malversada i alterada a causa del mal ús i de la contaminació.
• Les necessitats d’aigua són cada vegada més grans, però els recursos són limitats. Només un ús racional de l’aigua pot permetre que l’activitat de les persones i el desenvolupament siguin compatibles amb els recursos existents.
• Per tant, hem de canviar les nostres conductes i fer un ús racional de l’aigua: cal utilitzar-la sense desaprofitar-la. La solució està en les nostres mans.

VISITA EDAR

Els alumes de 4t d’ESO acompanyats per Àngela i Marian van sortir a les 10 del matí del centre caminant fins a les instal·lacions de la depuradora de Tortosa, ubicada a la riba esquerra del riu Ebre al barri del Temple.

A les 11 el personal de comunicació de l’EDAR ens va rebre i ens va fer una breu exposició del procés de tractament d’aigües residuals mitjançant cartells informatius força entenedors i pedagògics.

A continuació ens van acompanyar per les instal·lacions, i vam poder seguir tot el procés, l’objectiu del qual és produir aigua neta o reutilitzable en l’ambient i un residu sòlid o fang (també anomenat biosòlid o llot) convenient per a la seva disposició o reús.

Font: Escola Verda.