Taller de visualització de biomolècules

El dia 12 de novembre l’alumnat de 2n de batxillerat que cursa la matèria de Biologia va fer una visita a la facultat de Química de l’URV a Tarragona i va participar en un taller de visualització de biomolècules.

En primer lloc, la vicedegana, el cap d’estudis i dos professors del departament de Bioquímica ens van oferir un seminari sobre la importància de la química i la bioquímica i les seues aplicacions. L’activitat es complementà amb exemples pràctics de com aquests tipus d’estructures han permès el desenvolupament de nous fàrmacs.

Després ens varen fer una visita guiada per la facultat de Química. I finalment l’alumnat va participar en una activitat pràctica a l’aula d’informàtica que els va permetre visualitzar estructures tridimensionals de proteïnes i d’àcids nucleics (com l’ADN, ARN -m i ARN- t).

L’activitat estava adreçada a incentivar l’interès per la recerca i la seua aplicació, pels estudis universitaris en el camp de la Química, Bioquímica i la Biologia molecular, així com exemplificar la seua viabilitat i importància, i les múltiples aplicacions que el coneixement oferit per un títol genera en l’àmbit de la recerca.