Viatge a Ginebra amb l’alumnat de batxibac

La setmana passada, del 4 al 7 de febrer, l’alumnat de batxillerat que fa Francès i batxibac, acompanyats per dues professores del departament de Llengües estrangeres, vam fer un viatge a Ginebra (en francès, Genève), a la part francòfona de Suïssa.

Ginebra té molts de lloc interessants. Aquí teniu algunes dels llocs més destacats que vam visitar.

El Jet d’Eau, un doll d’aigua de 140 metres que surt del bellmig del llac Léman i que s’ha convertit en el símbol de la ciutat, perquè és visible des de qualsevol punt de la ciutat.

El rellotge floral, un altre dels símbols de Ginebra, amb la seva decoració floral que canvia cada temporada. El rellotge, com tots els rellotges suïssos, és un dels més precisos, ja que està sincronitzat via satèl·lit.

El Parc des Bastions, i en el mateix parc hi ha l’anomenat Mur dels Reformadors, oficialment Monument internacional de la Reforma, on són representats en un gegant baix relleu els quatre dels grans protagonistes de la Reforma: Joan Calví, Guillaume Farel, Théodore de Bèze i John Knox.

Un lloc que no es pot eludir és el Palau de les Nacions, seu europea de l’Organització de les Nacions Unides (ONU) i la segona més important del món després de la de Nova York.

Allí vam poder contemplar la Cúpula de la Sala XX dels Drets Humans i de l’Aliança de Civilizacions de l’ONU, també coneguda com La Capella Sixtina de l’ONU, La Capella Sixtina del segle XXI o la Cúpula de Barceló, una obra pictòrica de l’artista mallorquí Miquel Barceló que decora el sostre de la sala.

A la plaça davant del Palau de les Nacions es troba el monument Broken Chair (literalment ‘cadira trencada’): una escultura monumental de fusta de 5,5 tones que representa una cadira amb una pota trencada i que simbolitza el rebuig a les mines antipersona i les bombes de dispersió.

A poca distància del Palau de les Nacions, sempre al districte internacional, es troba un museu molt peculiar: el Museu internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja.

Un altre lloc interessant és l’Organització Europea per a la Recerca Nuclear (més coneguda com a CERN), el lloc on es troba l’accelerador de partícules més gran del món.

I per acabar, sabeu on vam anar per gaudir d’una de les vistes més boniques de Ginebra? Vam anar a… França! Sí, i vam pujar dalt la muntanya Salève, que estava tot nevat. Tot i que no vam poder veure la ciutat i el llac de Ginebra, vam poder disfrutar de la neu i d’una vista espectacular.