Sortida d’intercanvi a Vercelli

Del 8 al 13 d’abril, l’alumnat d’Italià de 4t d’ESO va fer un viatge a la ciutat italiana de Vercelli, una ciutat de la regió del Piemont agermanada amb Tortosa, com a intercanvi de la visita que van fer les alumnes italianes i les seues professores que van estar a Tortosa del 4 al 8 de febrer.

Després d’haver de tornar a casa el dia 8 per un problema de sobrereserva (o overbooking), el dia 9 vam arribar a Vercelli on ens esperaven amb els braços oberts. Segons fonts confidencials, vam perdre l’avió per culpa de dos cafès, cosa que neguen rotundament els implicats.

Dimecres 10 d’abril, de matí vam anar a l’ajuntament on ens van fer una recepció oficial.

En acabat, vam visitar el Museo Leone, que permet fer un recorregut per la història de Vercelli, i vam poder admirar la seua valuosa col·lecció d’art decoratiu.

Després de la visita, vam fer un interessant taller de gravats i esmalts.

Dijous 11 d’abril vam visitar dos llocs als afores. Primer vam visitar el Molí d’arròs San Giovanni, un molí d’arròs que funcionava exclusivament amb energia hidràulica gràcies a una turbina que creava l’energia que necessitaven totes les màquines del molí amb l’aigua del canal Cavour. Després vam anar a la Cascina Colombara. Es tracta d’una gran finca on es cultiva encara ara l’arròs. Cascina en italià es tradueix com alqueria.

A la tarda vam assistir a un concert de música interpretada pels alumnes de l’institut.

Divendres 12 vam fer una ruta pel centre de la ciutat Torí, la capital del Piemont, on vam admirar algunes mostres molt representatives de l’art barroc italià.

En acabat vam anar a l’espectacular Museo Egizio, una visita que va ser molt interessant perquè la guia era egiptòloga i ens traduïa els jeroglífics.

Grazie mille!