Sortida a la II Jornada de potenciació de la literatura a la URV

El 6 de febrer, les alumnes de Literatura catalana de batxillerat vam participar en la II Jornada de potenciació de la literatura, organitzada per la URV al Campus Terres de l’Ebre.

Primer vam escoltar el professor Magí Sunyer, que va parlar sobre la novel·la Solitud de Víctor Català, una lectura que ja hem comentat detingudament a classe al primer trimestre. Després d’una breu presentació de la personalitat de Caterina Albert, l’autora de Solitud, es va centrar a demostrar que el tema principal de la novel·la és la construcció d’una personalitat i va fer una interessant lectura detallada del fragment final de la novel·la.

Després d’un descans, Montserrat Corretger va fer una conferència sobre el llibre de poemes El cor quiet de Josep Carner, comentant primer dos de les estratègies que fa servir Carner per crear distanciament: l’ús d’un pretetx i la fal·làcia poètica. Després va comentar les diferents parts del llibre (Les nits, Els arbres, Les estampes, etc.) i va llegir alguns fragments de poemes força reveladors com ara «Presseguer florit».

Per últim vam anar al taller que portava per títol «In rusticam romanam linguam», a càrrec del doctor Pere Navarro, que va fer un repàs molt amè sobre com el llatí va esdevenir el català, tot posant exemples molt il·lustratius.

La jornada va acabar amb la representació teatral Passions, un espectacle teatral a càrrec de l’alumnat de batxillerat d’arts escèniques de l’Institut Dertosa.

Per més detalls, vegeu aquesta crònica de Canal TE.

Noves tecnologies i literatura per potenciar les lletres catalanes.
Canal Terres de l’Ebre (6/2/2019).