Practiquem l’snorkeling

Dimecres 2 d’octubre, l’alumnat de 1r de batxillerat Científic-Tecnològic va fer una sortida a les Tres Cales de l’Ametlla de Mar per a practicar snorkeling (o immersió lleugera).

La immersió lleugera o snorkeling és la pràctica de nadar a la superfície de l’aigua amb una màscara subaquàtica i un tub respirador (snorkel) i, generalment, amb aletes. A les aigües més fredes se sol utilitzar una indumentària de neoprè.

L’activitat organitzada pels departaments de Ciències de la naturalesa i Llengües estrangeres.

En arribar, els monitors corresponents van dividir als alumnes en grups de deu persones. Cada grup va anar a un racó diferent al voltant del Castell de Sant Jordi d’Alfama per resguardar-se del vent que feia i els monitors els van explicar quines espècies es poden trobar habitualment dintre de l’aigua per la costa.

Després de les explicacions pertinents sobre algues, peixos , mariscs i moluscs es van equipar amb el neoprè, les màscares, els tubs i uns escarpins als peus i van baixar a la Cala de Vidre.

Allí els grups, amb els seus monitors, van poder rodejar la cala i descobrir in situ moltes de les espècies explicades anteriorment pels biòlegs. Després de gairebé hora i mitja dintre l’aigua van sortir i es van eixugar. L’experiència va ser sense cap dubte molt enriquidora i a pesar del vent.

L’activitat va ser organitzada pels departaments de Ciències de la naturalesa i Llengües estrangeres.