Hem celebrat Sant Jordi

Per celebrar la diada de Sant Jordi, l’institut va organitzar la mateixa setmana un seguit d’activitats els dos dies abans.

Dijous 21 d’abril 2016, tots els alumnes vam sortir del centre per anar al Teatre Auditori Felip Pedrell a veure la gala del concurs d’interpretació de cançons en català Canta-la. Per més detalls, vegeu aquest reportatge fotogràfic.

Divendres 22 d’abril, les activitats organitzades al llarg de tot el matí van ser optatives.

De 8.00 a 9.00 h, el periodista Oriol Gràcia va fer una xarrada a l’alumnat de francès. Per més detalls, vegeu aquesta crònica dels actes organitzat pel departament de Llengües estrangeres amb motiu del Dia Internacional de la Francofonia.

A les tres primeres hores del matí, de 8.30 a 11.00 h, el grup d’alumnes que van participar en el Concurs Nacional de Lectura en Veu Alta van fer la lectura del ‘Llibre de les bèsties’, de Ramon Llull. Aquesta activitat organitzada pel departament de Català és un més dels actes de celebració de l’Any Llull que ha fet l’institut. Per més informació, vegeu aquesta crònica publicada al blog de la biblioteca.

A l’hora del pati, que excepcionalment va durar una mica més, es va fer la Fira d’intercanvi de llibres, es van lliurar els premis del Concurs de haikus il·lustrats, dues activitats organitzades per la biblioteca de l’institut.

A més a més van donar un regal d’agraïment a Júlia i Raül de 4t A, que van presentar la gala del concurs Canta-la; a Joel de 1r B i Míriam de 3r A per la participació en el concurs Fonix d’anglès a Tarragona; i també a Cristina Zandovas de 3r B, guanyadora del cartell de contes breus.

presentadors gala canta-la

A aquesta hora també es va inaugurar al vestíbul de l’institut una exposició en homenatge a Gabriel García Márquez (1927-2014), organitzada pel departament de Castellà, en què ha col·laborat tot l’alumnat.

Després del pati, de 11.30 a 12.30 h, l’escriptor Jesús Tibau va fer una xarrada amb l’alumnat 4t ESO C que ha llegit un llibre seu: El vertigen del trapezista. Vegeu-ne els detalls al blog del departament de Català.

L’última activitat optativa del dia va ser una sessió de màgia en anglès a càrrec d’Albert Llorens, organitzada pel departament de Llengües estrangeres, per a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO. Vegeu els detalls de l’actuació en aquesta crònica.