Dia Internacional de la Llengua Grega

El 9 de febrer celebrem el Dia Internacional de la Llengua Grega. Per això els alumnes de 4t d’ESO B de Cultura Clàssica i els del batxillerat humanístic de la matèria de Món Clàssic han elaborat una activitat per donar testimoni de la gran herència lèxica del grec a la nostra llengua.

Cada alumne ha contat un mite i n’ha agafat aquelles paraules del grec que han donat peu a més paraules al català. D’aquesta manera hem pogut comprovar que llengües com el grec antic i el llatí no estan gaire mortes, ja que les seues arrels perviuen derivant en noves paraules. I és que els grecs no només ens van deixar la democràcia, l’arquitectura o la literatura, sinó que ens van regalar un dels majors tresors de la humanitat: la seua llengua.

La imatge que hem escollit per il·lustrar aquest dia és un collage on podem veure fragments dels retrats de Safo, Homer, Menandre i Hipàtia, representants de la poesia lírica i èpica, de la comèdia i de la literatura científica.

Conèixer les nostres arrels ens dona una gran base a partir de la qual poder avançar i progressar.