Visita al CAR Sant Cugat de l’alumnat de 3r ESO

El passat dimecres 6 de novembre l’alumnat de 3r ESO va visitar les instal·lacions del CAR (Centre Alt Rendiment) de Sant Cugat en una de les sortides de la programació de l’àmbit de l’Educació Física.

En començar el dia, vam viure una experiència diferent mirant d’anar pel carrer i pel tren amb els ulls tapats, vivenciant el que pot sentir una persona cega i empatitzant amb elles i ells. D’aquesta manera, entendre de primera mà el repte important que és practicar un esport adaptat.

Un cop al CAR, la Cristina Lara, atleta de primer nivell, ens va fer una xerrada sobre el que suposa per ella viure i entrenar-se al CAR, tot l’esforç i sacrifici que ha fet i segueix fent per perseguir els seus somnis, així com la manera com va superant els obstacles; tot des de la visió d’una esportista d’alt rendiment.

Per altra banda, també ens va parlar d’en Joan Munar (atleta, participant en varis jocs paralímpics) i de l’Alberto Seoane (jugador de tennis taula, participant en varis jocs paralímpics). La manera com afronten l’esport adaptat i superen tots els reptes que es proposen. Un autèntic exemple d’esportistes d’elit.

Un cop finalitzada la xerrada i les diferents preguntes que va tenir l’alumnat per aprofundir més, vam començar una ruta guiada per les instal·lacions. Una passada! Vam poder veure les diferents piscines, l’equip de waterpolo entrenant, l’equip de natació sincronitzada preparant-se per Tòquio 2020, diferents gimnastes en els seus aparells, esportistes de tot tipus en el seu dia a dia.

Va ser una experiència molt enriquidora. Ens serveix com a tret de sortida per a la propera unitat d’esport adaptat!