L’institut Bitàcola i les seves matemàtiques a la Universitat Autònoma de Barcelona

Enguany és el 25è aniversari de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Amb motiu d’aquesta efemèride s’han generat un conjunt de conferències i tallers durant tot l’any 2017.

Dins del programa hi trobem un cicle de conferències amb el títol de “Materials manipulatius i per l’aprenentatge de les matemàtiques”.  En cicle es presenten diferents dinàmiques i activitats per aplicar a l’aula i que fomentin l’aprenentatge de les matemàtiques. Diverses d’aquestes conferències giren entorn a l’ús del joc de taula coma eina d’aprenentatge; metodologia que posem en pràctica a l’institut Bitàcola.

Precisament, dins la conferència: “De l’atzar a l’estratègia: Qüestió de prendre decisions.” S’han presentat les dinàmiques que els nostres alumnes estant duent a terme aquest curs entorn a jocs de taula centrats en la presa de decisions, l’estudi espacial, l’optimització i el raonament estratègic.

Cada cop són més els centres de primària i secundaria que es sumen a utilitzar el joc de taula com a eina d’aprenentatge a causa de la gran quantitat de competències que es posen en marxa. Fins i tot, programes de divulgació científica com el Deuwatts de la Televisió de Barcelona, ha fet un programa especial sobre aquest tema.

Us convidem a que potencieu les vostres matemàtiques jugant!