Ja podeu escoltar el programa de ràdio Feixisme i Comunisme, sacrificar la llibertat per aconseguir ordre i igualtat?

Aquest matí surt en emissió el programa Feixisme i Comunisme. Sacrificar la llibertat per aconseguir ordre i igualtat?, a la ràdio de Barberà del Vallès. Aquest programa ha estat realitzat per l’alumnat de l’IP Feixisme i Comunisme de 4t d’ESO.

El repte d’aquest programa de ràdio ens ha portat a conèixer a dos dels grans rivals polítics que el pensament liberal tingué durant el s.XX: el comunisme i el feixisme. A inicis del s.XX, la democràcia liberal era una opció política en una situació precària. Tot i l’intent de difusió del projecte liberal per part de les potències vencedores de la Gran Guerra, la lleialtat a la democràcia no estava assegurada en molts punts del nostre continent. Des de diversos racons ideològics es van qüestionar els fonaments del liberalisme, així com la capacitat dels estats liberals per poder fer front als reptes que plantejava l’Europa del primer terç del s.XX. Partint d’aquest marc històric, l’alumnat s’ha posat en contacte amb aquells moviments que van posar en dubte el projecte polític liberal il·lustrat tot indagant, finalment, les alternatives feixista i comunista.

Per a fer-ho, han elaborat aquest programa compost per les següents seccions:

1. Presentació del programa Feixisme i Comunisme. Sacrificar la llibertat per aconseguir ordre i igualtat?
  2. La Primera Guerra Mundial: L’entronització de la democràcia parlamentària a tota Europa
  3. La Revolució Russa: La primera derrota del Liberalisme
  4. Els Feixismes: Alternatives no democràtiques per fer front als reptes de la modernitat
  5. La Segona Guerra Mundial: La més universal i brutal de les guerres viscudes per la humanitat

Podeu escolar el programa a la carta:

Ha estat una experiència del tot enriquidora! Un curs més volem agrair a l’Óscar i a la resta de companys i companyes de la ràdio de Barberà del Vallès la seva predisposició a fer realitat aquesta veritable experiència d’aprenentatge.