Iniciem el Projecte + poesia si us plau

Dins el Projecte transversal de llengua oral aquest curs estrenem proposta: l’alumnat de 3r d’ESO s’ha d’aprendre de memòria un poema i recitar-lo davant la resta de la classe. Al llarg del 1r trimestre iniciarem la jornada escolar sentin poemes … Per què? Doncs en paraules de Narcís Comadira:

“…memoritzar poemes en la infantesa o en la joventut, a part que les facultats mentals són més flexibles i la memòria més receptiva, és el més convenient perquè aquest tresor de poemes apresos viatja amb nosaltres durant tot el nostre creixement fins a la vida adulta, i, després ens acompanya durant tota aquesta vida adulta, fins a la vellesa i la mort.”

“…les persones que aprenen poemes de memòria són més riques lingüísticament i espiritualment més sofisticades. Pensen millor i poden comportar-se millor.”

La setmana vinent començarem amb professorat i l’alumnat ja està escollint el poema!