Celebrem el Dia de la Diversitat amb la Fundació Tallers!

Com cada 3 de desembre, l’Institut Bitàcola celebra el Dia de la Diversitat Funcional. Enguany estem molt contentes perquè hem pogut tornar a celebrar presencialment aquesta magnífica jornada amb els nostres companys i companyes de la Fundació Tallers. L’organització i coordinació d’aquesta jornada ha anat a càrrec de l’alumnat de l’EX La diversitat ens enriqueix. El mateix alumnat ha estat l’encarregat de preparar, dinamitzar i recollir totes les tasques en cadascun dels grups-classe del Bitàcola. És a dir, que han esdevingut professors i professores i han assolit competències transversals com la personal i social, i la digital.

També des de la coordinació d’EX de l’Institut es vol agraïr la participació dels alumnes de 4t que de manera voluntària han dinamitzat la jornada a 4t d’ESO: Judith Baena, Nora Trancho, Aitor, Noa Delgado, Anna González i Leyre Hernández. Tots ells exalumnes de l’EX del curs passat.

Les tasques realitzades han estat les següents:

• PRESENTACIÓ DE LA JORNADA I DE LA DIVERSITAT FUNCIONAL. En aquesta sessió hem presentat que és la diversitat funcional a través de l’elaboració de la  rutina de pensament Què veig, Què penso, Què em pregunto sobre el vídeo En cassó d’en Gerard. També hem explicat els encàrrecs que ens ha fet la Fundació Tallers i el motiu de la celebració.

• LA HISTÒRIA DEL COL·LECTIU I EL TRACTE REBUT. A través de l’elaboració d’una infografia hem fet un petit resum de quin tracte ha rebut el col·lectiu de persones amb diversitat funcional al llarg de la història per tal d’evidenciar el tracte inclusiu de la Fundació Tallers. Aquesta infografia l’hem realitzada en grups cooperatius a través d’una lectura molt interessant titulada La discapacitat a través de la història

• ELS GRANS ARTISTES DEL RENAIXEMENT I LES NOVES TÈCNIQUES ARTÍSTIQUES. Aquesta tasca ha consistit en realitzar un kahhot sobre els Grans Artistes del Renaixement. Hem aprofitat aquest espai per compartir amb els companys i companyes tot allò que hem treballat a l’EX La diversitat ens enriqueix, també hem compartit les recreacions de les obres renaixentistes realitzades amb els companys i companyes de la Fundació Tallers

• LA PINTURA A L’OLI. Una vegada coneguda la teoria ens hem animat a pintar amb farina, sal, aigua i colorant les obres renaixentistes més rellevants. La tasca no només ha consistit en pintar, sinó que també hem creat la nostra pròpia pintura!

• REFLEXIÓ DE LA JORNADA. La darrera tasca ha consistit en realitzar la rutina abans pensava, ara penso sobre la pròpia jornada. Han sorgit reflexions molt interessants!

Conjuntament amb l’àmbit d’educació física, hem celebrat les III Jornades d’Esport Adaptat on l’alumnat de tercer d’ESO ha preparat diverses proves d’esport adaptat per a l’alumnat de primer i segon d’ESO. També en l’àmbit esportiu, el grup-classe de 1r D ha pogut gaudir d’una sessió d’esport inclusiu amb els companys i companyes de la Fundació Tallers.

Un curs més hem estat capaces de reivindicar una de les característiques més inherents de la nostra existència: la socialització. Demostrant una vegada més que la diversitat ens enriqueix i ens fa humanes.